Trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

relakzjano

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2006
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn laptop. ik heb nu ongeveer een jaar geleden een Fujitsu Siemens Amilo pi1536 aangeschaft. Voor de volledigheid: Intel dualcore 1.66 GHz, 100 Gb harddisk.
Al een enige tijd is mijn laptop heel erg traag als ik met enkele simpele processen bezig ben zoals MS Word, Internet Explorer en Winamp bijvoorbeeld. Ik heb al heel erg veel geprobeerd nl. antispyware, virusscanner, windows recovery, maar geen van deze dingen werkt. Ik heb het idee dat mijn laptop vrij warm wordt en daarom moeite heeft met 'zwaardere' programma's. De temperatuur loopt volgens Everest en Speedfan af en toe op tot 65 graden. Ik heb ook de binnenkant van mijn laptop bekeken en het stof verwijderd (er zat vrij weinig) maar alsnog geen resultaat.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Kijk eens in het koelblok en ventilator van de processor.

Ook met Cleaner de boel geschoond en de onnodige opstartbestanden verwijderd met HijackThis? ook te zien in msconfig via uitvoeren.

wat voor geheugen zit in je laptop?
een uitbreiding van bijvoorbeeld 512 naar 1024 mb heeft bij mij zeer goed geholpen.
laptop geheugenkaartjes zijn over het algemeen vrij eenvoudig te plaatsen en een reepje van 512 is ook niet echt duur meer.

Kijk eens in het koelblok en ventilator van de processor.

Ook met Cleaner de boel geschoond en de onnodige opstartbestanden verwijderd met HijackThis? ook te zien in msconfig via uitvoeren.

Ik heb de enige ventilator in mijn laptop stofvrij gemaakt. Waar kan ik het koelblok vinden? Ik heb trouwens de boel allang opgeschoond met ccleaner en ook de onnodige opstartbestanden zijn het probleem niet.

@robbievangils:
Ik heb al 1024 Mb geheugen dus dat lijkt me het probleem niet.

Ik heb de enige ventilator in mijn laptop stofvrij gemaakt. Waar kan ik het koelblok vinden? Ik heb trouwens de boel allang opgeschoond met ccleaner en ook de onnodige opstartbestanden zijn het probleem niet.

@robbievangils:
Ik heb al 1024 Mb geheugen dus dat lijkt me het probleem niet.

Tja, als alles in orde is heb je ook geen problemen.:eek:

Koelblok zit onder de ventilator, daar zit de warmte die de ventilator dient weg te blazen.

hmm de laptop is nog wel traag... zou een externe notebook cooler een oplossing kunnen zijn?

Ik heb dat probleem ook gehad met mijn laptop en dat kwam door mijn Norton Virusscanner. Nadat ik deze had uitgeschakeld had liep 'ie weer als een zonnetje.

Ook zou je eens kunnen proberen om je bestanden eens opnieuw te ordenen door een keer een defragmentatie uit te voeren onder <Configuratiescherm> - <Prestaties en onderhoud>.

Ik gebruik McAfee virusscanner en volgens mij is dit programma niet zo zwaar. Maar het is lastig een verklaring te vinden voor dit probleem. Ik heb al een recovery gedaan zodat ik de hele schijf heb geformateerd. Hierna was het probleem even verholpen leek het maar het kwam al snel weer terug (na 1 dag al). Ik weet nu dus niet of het een softwarematig probleem is of dat het te maken heeft met de warmte die vrijkomt bij het gebruik. Weet iemand hier misschien iets over of zijn er andere tips???
Ik heb ook gehoord dat een nieuwe, 'kale' versie van Windows XP ook nog weleens wil helpen maar is dat aan te raden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan