Trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Vrije Vogel

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Bezig met de laptop van mijn nicht(je). Deze is m.n. tijdens opstarten en afsluiten erg traag.
Hij was nog veel trager, maar door een aantal genomen actie's is dit al flink verminderd, maar ik ben nog niet tevreden.
Laptop = Notebook K40IJ/K50IJ series; Processor: T5870 @ 2.00 GHz; Geheugen: 3.00 GHz; 32 bits besturingssysteem.
Gerund en indien nodig gefixed: Ad-Aware, Spybot, Powersuite (enkele verouderde drivers vervangen), Malware.
Een bijkomend probleem is: de pictogrammen verdwijnen tijdens de opstart van het bureaublad, net voor Skype en MSN messenger opgestart wordt. Deze kun je wel weer terughalen met de re-muisknop (vinkje weg, vinkje daarna weer terug).
Na dit alles te hebben gedaan, wil ik toch nog graag jullie hulp om de laptop te versnellen, voordat ik de laptop formateer en opnieuw alles installeer.
Alvast bedankt voor jullie aandacht en hulp.
Grtz, DVV

Het beste...

Het beste wat je kan doen om hem sneller te laten werken is het gebruik van CCleaner!

Hiermee schoon je je pc makkelijk mee op.

Hier de downloads: KLIK

Maar ik heb geen flauw idee hoe je de problemen met de icoontjes oplost!

Was ik inderdaad vergeten te doen. Is al bezig.
Thnx voor het meedenken.
Grtz,
DVV

Graag gedaan en als er nog iets mis is horen we het wel!

(slotje?)

Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten waarom er een slotje op moet.

Sorry. had nog niet alles gelezen en zag pas later dat de maker op Vraag opgelost moet klikken :)

heb je ook al gedefragmenteerd ?

kan ook wel is helpen

je kan je pc ook nog even scanner met MBAM in verband met het verdwijnen van je pictogrammen

link staat hieronder

Laatst bewerkt:
Hallo helpers,
Ik had de PC al gedefragmenteerd, zowel schijf als register.
Ook de scan met MBAM al uitgevoerd.
Snelheid is nu, na nog wat wijzigingen te hebben doorgevoerd wel verbeterd, alleen verdwijnen de pictogrammen nog steeds.
Morgen een nieuwe dag!

1. Download Emisoft Emergency Kit en gebruik deze portable scanner als MBAM niets gevonden heeft of niet goed krijgt verwijderd..
2. Doe een online scan ter bevestiging: http://www.eset.com/us/online-scanner (Kan zéér lang duren, maar is zéér nauwkeurig)

Post de resultaten van de scans in je volgende reactie. Of indien er niets werd aangetroffen, hoef je enkel te zeggen "niks gevonden".

Ter afsluiting nog dit mailtje.
De laptop draait weer prima.
Echter de Bureaublad icoontjes blijven verdwijnen, dit is echter geen showstopper.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Grtz, DVV

Keep up the good spirit! :)(ook bij regen, want die verdwijnt weer)

dit zou je nog even kunnen bekijken voor je bureaubladiconen

rechtermuisknop op bureaublad selecteer beeld en dan bureaublad pictogrammen weergeven

EDIT :

zie al dat je dat geprobeerd hebt HELAAS

Laatst bewerkt:
trage opstart Asus

Ik vraag mij af wat is eigenlijk zo ongeveer de gemiddelde opstarttijd van een laptop ?
Ik heb een nieuwe laptop merk Asus N73SV met een intel i 7 2630qm processor , 6 gb werkgeheugen en windows 7 home premium en heb er nog niet veel programma's op gezet maar de gebruiksklare tijd is zo tussen de 90 seconden en de 120 seconden , het vreemde is dat mijn netbook Samsung met een atom processor in 60 seconden gebruiksklaar is en mijn oude Fujitsu siemens desktop met pentium 4 processor is in 45 seconden gebruiksklaar is ik vind de verschillen nogal groot of is dit normaal ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan