Trage macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Multimeter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2016
Beste helpers,

Met mijn beperkte kennis heb ik door codes bij elkaar te sprokkelen en aan mekaar te knopen bereikt dat het rooster (zie aanhangsel) zodanig
geautomatiseerd is dat met een druk op de knop de volgende maand klaar staat met de juiste dagen in de betreffende maand enz.
Dat werkt allemaal wonder boven wonder alleen het is supertraag. Het uitvoeren van het geheel na een druk op de knop neemt zo'n 45 seconden
en dat lijkt me voor zo'n klein bestandje toch wel veel. Gemaakt in Excel 2007 en het vreemde is ook dat als ik het op mijn laptop probeer (Ecxel 2013)
de zaak vast loopt op een type mismatch.
Ik heb geprobeerd dingen zoals calculation en events af te zetten maar maakt geen enkel verschil.
Zou iemand er eens naar kunnen kijken en me vertellen waar en vooral waarom het misgaat? En dan ook nog hoe ik het kan verhelpen graag.
De regel 51 wordt uiteraard verborgen in de uiteindelijke versie.

Alle goede raad is welkom,

bij voorbaat dank.
Bekijk bijlage Rooster voorbeeld1.xlsm

Begin met alle samengevoegde cellen te verwijderen.

Ik heb niets aan je code veranderd maar een probleem op het werkblad verholpen.
Deze had alle cellen en alle regels in gebruik.

Probeer deze maar eens, die doet het in een fractie van een seconde:
Bekijk bijlage Rooster voorbeeld1.xlsm

De foutmelding komt omdat je October gebruikt in plaats van Oktober.

@Edm

Kun je aangeven waar je welk probleem hebt verholpen ?

Ik zag dat de regels t/m over de 65.000 in gebruik waren en kolommen t/m AMK.
Ik heb een nieuw blad gemaakt en daarop alleen juiste range van het probleemblad gezet en daarna het probleemblad verwijderd.

Dank. Bij mij liep het steeds vast als ik de samengevoegde cellen wilde verwijderen (wat natuurlijk ook raar is).

Edmoor

Had ik zelf ook bedacht dat daar het probleem kon liggen maar op de verkeerde manier gecontroleerd hoe groot het veld was.
(Window toets tezamen met end) Dat zette me dus op het verkeerde spoor.
Heel erg bedankt voor de moeite en ook Snb voor het meedenken.

Graag gedaan.
Bij dat soort problemen kijk ik altijd eerst in het Direct vanster naar Activesheet.UsedRange.address
Dan kan je direct al zien of er op dat gebied iets mis is.

Verder wil ik even zeggen dat je met, zoals je zelf opmerkt, beperkte kennis, toch aardig bezig bent :)

Bedankt voor de tip, verder is wat ik doe echt niets anders als net zo lang zoeken tot ik iets vind (code) wat ik denk dat
voor mij bruikbaar is en dan maar proberen aan te passen. Maar je leert wel spelenderwijs.
Nogmaals bedankt!

@edm

Ook jouw bestand crasht hier Excel als je de samengevoegde cellen wil verwijderen.

Als je de cellen I2 en J2 bedoelt, geen enkel probleem hier.

Laatst bewerkt:
Nee, ik selecteer het hele werkblad, format cells, uitlijning, uitvinken merge cells

Net gedaan volgens jouw instructies.
Geen enkel probleem hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan