trage muis bij COD5

Status
Niet open voor verdere reacties.

mienanemoon

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2009
Hallo, wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb een intel core 2 quad cpu Q9300 @2500GHz comp. met een NVIDIA GeFORCE 8400 videokaart.
Als ik Cod5 wil spelen dan werkt het hele spel normaal op het bewegen van de muis na.
De muis ijlt na op het scherm op mijn bewegingen, zo ben ik vaak te laat met reageren in het spel.
Ik heb volgens mij al wat dingen bij gesteld en het is nu al wel beter maar het is nog steeds niet goed.
Veel verstand heb ik niet van dit soort dingen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hallo, wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb een intel core 2 quad cpu Q9300 @2500GHz comp. met een NVIDIA GeFORCE 8400 videokaart.
Als ik Cod5 wil spelen dan werkt het hele spel normaal op het bewegen van de muis na.
De muis ijlt na op het scherm op mijn bewegingen, zo ben ik vaak te laat met reageren in het spel.
Ik heb volgens mij al wat dingen bij gesteld en het is nu al wel beter maar het is nog steeds niet goed.
Veel verstand heb ik niet van dit soort dingen maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

zoek bij options of settings of iets dergelijks naar

mouse sensitivity en zet die hoger ;)

sommige muizen hebben ook speciale dpi instellingen zoals de logitech G series.

maar idd ik zou eerst maar eens bij je ingame opties kijken zoals hierboven beschreven staat.

het ligt niet aan je muis. aangezien je een 8400 videokaart heb zal hij cod 5 niet heel erg leuk vinden;) dus ik denk dat het het beste zou zou als je een niewe videokaart aanchaft.
ik weet niet of je ook nog uit verschillende direct x versies kan kiezen maar die moet in iedergeval zo laag mogelijk en dan beperk je de "sloomheid" van de muis:thumb:

EDIT: typfouten kunnen gebeuren toch:P

Laatst bewerkt:
het ligt niet aan je muis. aangezien je een 8400 videokaart heb zal hij cod 4 niet heel erg leuk vinden;) dus ik denk dat het het beste zou zou als je een niewe videokaart aanchaft.
ik weet niet of je ook nog uit verschillende direct x versies kan kiezen maar die moet in iedergeval zo laag mogelijk en dan beperk je de "sloomheid" van de muis:thumb:

ik speel cod 4 op een nvidia geforce 6150 go (128mb)...... en daar gaat het ook goed mee nadat ik de muis heb versteld hij heeft een betere versie dus...
maar het betreft hier cod 5

Het zou je videokaart kunnen zijn, maar dit lijkt me sterk want ik heb namelijk een 8600gt en ik denk dat er tussen een 8400 en een 8600gt weinig verschil zit. Hoeveel geheugen heb je eigenlijk in die 8400?
Wat je ook kunt doen is kijken naar je fps (frames per second). Als deze lager is dan 20 ligt het aan je videokaart dat je zo langzaam reageert.

waar/hoe allemaal ?

Allemaal bedankt voor de tips maar waar kan ik dat allemaal doen? waar kan ik bv die fbs bekijken/veranderen?

FPS (frames per second) kun je niet veranderen. In het nedelands betekend het plaatjes per seconde.
Je kunt je fps zien door het programma Fraps op je pc te installeren. Je ziet dan in een van de hoeken van je scherm hoeveel plaatjes per seconde er op je beeldscherm komen.
Hoe minder plaatjes, hoe meer het beeld stottert en daardoor zou je je vijande kunnen missen

Bedankt, nog geen oplossing dus. Maar het beeld stotterniet, alleen de muis werkt vertraagd.

ik weet niet hoe het zit met cod5 maar bij cod4 kun je gewoon ingame de console openen "~" en dan cfg_drawfps was het geloof ik typen.

dan zie je je fps verschijnenen of was het nou cfg_showfps :o

ach iig er is een ingame commando voor dus je hoeft geen fraps of andere programma's te downloaden om je fps te zien.

heb je trouwens al een andere muis geprobeerd? en bij de ingame mouse sensetivity settings gekeken?

Laatst bewerkt:
2 muizen geprobeert 1 packard bell (een nwe die bij de comp. geleverd werd) en 1 van microsoft , maakt geen enkel verschil welke ik gebruik.

Heb je al gekeken naar patches voor COD5. Misschien doet hij het dan beter

het lijkt me toch wel het beste om eerst even je settings te controleren.

ga in het spel naar options & controls > controls > look > onderaan staat een balkje met mouse sensitivity ervoor, beweeg die naar rechts om m hoger te zetten.

hier een screenshot:

Bijlagen

• muis.jpg
    muis.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 59
wat betreft je videokaart,

ik had eerst een 7600 gt, en daar deed cod 5 het ook gewoon op.

wel lelijk beeld (800x600) maar hij deed het voor de rest perfect.

dus denk niet dat t daaraan ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan