Trage nieuwsgroepen na nieuw "Asus RT-N66U Router"

Status
Niet open voor verdere reacties.

NLboswachter

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Beste,

Ik heb sinds vandaag de nieuwe ASUS RT-N66U router, ik hem alles precies aangesloten zoals het in me oude modem zat, echter krijg ik nu 50% minder snelheid bij het downloaden via nieuwsgroepen. Waar ik eerst op de 10MB/s zat zit ik nu op de 5MB/s. Heeft iemand hier ervaring mee en weet een manier om het op te lossen.

Firmware version: 3.0.0.4.260

Staat "Traffic Manager - QoS" soms ingeschakeld.?

Traffic Manager – QoS = uit
LAN – Switch Control - Jumbo Frame = No
LAN – Switch Control - HW Accelerator = No
LAN – Switch Control – GRO = Yes
WAN – NAT Passtrough – PPTP = Enable
WAN – NAT Passtrough – L2TP = Enable
WAN – NAT Passtrough – IPSec = Enable
WAN – NAT Passtrough – RTSP = Enable
WAN – NAT Passtrough – PPPoE Relay = Disable
Firewall – General – Firewall = Yes
Administration – Operation Mode = Wireless router mode (Default)

Ik heb beide geprobeerd maar blijf het probleem houden..

BETA 3.0.0.4.354
3.0.0.4.270

Merk ook dat het niet alleen nieuwsgroepen is ..

Waar ik voorheen rond de 100 zat

Vreemd ik heb ook UPC, maar een 60Mbit verbinding en krijg wat ik hoor te hebben.
2671523368.png

Enige wat ik gedaan heb is wat portforwarding, maar niet voor nieuwsgroepen en het mac-adres laten klonen.

Inderdaad, heel vreemd! Kan niet me bekabeling zijn want had hiervoor precies hetzelfde staan, op me oude NETGEAR trok ik makkelijk de 100Mb/s

Ja inderdaad! Nou ik ga ff verder neuzen ;) Bedankt voor de snelle reactie en hulp so far! :thumb:

Ben helaas door mijn opties heen. Mogelijk dat iemand anders een tip heeft?

Ik denk dat het probleem zit in de "oudere" kabels die ik heb, omdat de asus router Gigabit poorten heeft, en begrijp van het internet dat oudere CAT5 kabels niet heel erg betrouwbaar zijn op gigabit poorten.. het zijn wel oude kabels namelijk

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad de bekabeling, want met de geleverde CAT5E kabel ertussen heb ik weer top snel internet. Nu ff wachten tot het lekker weer wordt zodat ik in het kruipruimte kabels kan gaan trekken :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan