Oplossing gevonden. Ik heb een mail naar HP gestuurd en onderstaand antwoord ontvangen. Dit antwoord gaf voor mij de oplossing!
Wat ik begrijp uit uw email is dat wanneer uw PS C4180 is aangesloten op uw systeem tijdens het opstarten de PS C4180 als het ware voorkomt dat uw syteem wordt opgestart. Ik begrjip uw situatie. Dit komt doordat uw BIOS de kaartlezer van de PS C4180 ziet als een externe harde schijf en dan probeert vanaf de PS C4180 op te starten. Dit lukt niet waardoor het systeem blijft hangen.
Dit probleem is te verhelpen door tijdens het opstarten uw BIOS te openen( druk hiertoe op bv F10 of op DEL, dit is doorgaans te zien op het scherm wanneer er wordt geteld hoeveel RAM-geheugen in uw systeem aanwezig is en of deze foutloos is) en in een van de menu's de optie USB Legacy support uit te schakelen. Mocht u deze optie niet terug
vinden in uw BIOS of u weet niet hoe u in uw BIOS komt kunt u het beste contact opnemen met de fabrikant van uw systeem of het moederbord daar zij over de juiste informatie met betrekking tot uw systeem beschikken.