Trage Opstart XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Gisteren heb ik een volledige format gedaan. Alles terug zoals usual geinstalleerd. Toen bijna alles geinstalleerd was, moest ik de pc opnieuw starten. Alles startte zeer snel op. Toen ik 10 seconden nadat het bureaublad op de pc kwam op internet klikte wilt hij explorer niet openen. Het duurt dan zeker een 2-tal minuten voordat ik pas op internet kan. (anders is dat 1 seconde)
Er is iets mis met de opstart. Hij start op, en een behoorlijke tijd later begint te schijf terug in actie te schieten om ergens een proces te starten waardoor ik explorer wel kan openen. Ergens een proces waar hij blijft hangen. Ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar niets helpt.
Bij msconfig staat alles minimaal ingesteld. Wat dan wel het rare is, is dat ik andere programma's die internet gebruiken wel kan gebruiken. Zou die explorer.exe er voor iets tussenzitten? Ik heb het systeem ook reeds op spyware gescant.
Bij taakbeheer zie ik ook niets abnormaals van cpu belasting.

Iemand een idee? Of zal ik weer een volledige installatie moeten doen?

Kijk eens in de logboeken van XP naar eventuele fouten (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding. Post.

Welke software wordt er allemaal opgestart?

Groetjes,
Bennie

Na enkele dingen opnieuw geinstalleerd te hebben, en me winvis te laten lopen lijkt hij toch beter op te starten nu. Na het opstarten van het bureaublad duurt het ongeveer nog een 20-tal seconden voordat ik kan beginnen werken, dus lijkt me respectabel wetend dat Norton opgestart moet worden.
Er stonden enkele fouten in het logboek toen de pc traag opstartte. Nu in het laatste uur geen fouten meer, dus waarschijnlijk is het geheimzinnige probleem opgelost.

Toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan