trage opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonard0

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2003
hallo,

Mijn windowssysteem-laptop start vrij snel op tot blauwe XP opstartscherm, je hoort dan het opstartgeluid. Dan duurt het ongeveer 20 min en dan zie je de desktop achtergrond. Verder geen icoontjes en geen werkbalk. na 3 tot 4 minuten lijkt de schijf door te hebben dat de rest ook nog moet komen en ratelt hij waardoor de rest verschijnt. Vanaf dat punt loop alles weer perfect.

Wie heeft de oplossing om die 3 tot 4 minuten weg te krijgen, want het is mateloos irritant

specs:
super schone pc, net winXP eropgezet, gegarandeerd geen virussen en spyware. northon security 2005 staat aan met bijbehorende firewall. verder veel adobe programma's geinstalleerd.
athlon 2800 64 bit (winXP draait gewoon op 32 bit)
512 intern
80 GB 5400 rpm disk

b.v.d.

20min??? Dat zal wel 20 seconden moeten zijn neem ik aan?

Zal Norton wel weer zijn!
Schakel het opstarten van Norton eens tijdelijk uit en kijk dan eens!

hoe zet ik northon uit? als ik nothon security uitschakelen klik, kan ik 5 min uitschakelen. Het maximale is "tot systeem opnieuw start" zelfde probleem dus. Hoe zet ik deze met opstart al uit?

In sysconfig staat bij opstarten alleen common files/symantec shared/ccapp.exe, moet ik die uitzetten? heb northon op D: geinstaleerd

is dit de opstart file van northon? lijkt me niet. En in northon zelf kun je ook geen autostart oid uitzetten

Via START en UITVOEREN en dan MSCONFIG intypen!
Bij het tabblad opstarten alles uitvinken wat naar Norton/Symantec verwist.....al gedaan?

CCAP.EXE is er één van ja!!
Maar er zullen er nog wel één of twee meer zijn!

heb alle bestanden al uitgevinkt met opstarten die niet tot windows behoren. northon dus en clone cd etc. toch maakt het wat opstarttijd betreft niet uit. in veilige modus start ie wel sneller op. 50 seconden ongeveer

krijg de volgende melding nadat ik ge-reboot heb met bootvis (trace/reboot+driver delays)

"WARNING! disk write cathing is disabled" wat moet ik hiermee?

deze melding klopt niet, want als ik bij eigenschappen van schijf kijk zie ik dat ik wel degelijk dit ingeschakeld heb

Geplaatst door Raymond Bos
Via START en UITVOEREN en dan MSCONFIG intypen!
Bij het tabblad opstarten alles uitvinken wat naar Norton/Symantec verwist.....
Daar staat alleen wat vanuit de run en runservices sleutels opstart. Maar er start nog véél meer op van Norton Internet Security. Kijk maar eens naar de services...
Start > Uitvoeren > services.msc > OK.

Bootvis zou ik maar vergeten. Levert vaak problemen op (niet voor niets ondersteunt Microsoft het al lang niet meer) en helpt volgens mij ook niet.

bij services.msc kan ik ook niet veel veranderen of wel? betekend een beetje dat ik alles al geprobeerd heb, loopt dood.

bootvis heeft mn laptop ook niet sneller doen opstarten, dus veel effect had het ook niet.

Gooi Norton er eens af en kijk wat dan de tijd is!!
Dan kunnen we in ieder kijken of het Norton daadwerkelijk is!!

is goed, doe ik als ik thuis ben, heb nu les, dus ik reageer nog vanavond/eind van de middag

heel hartelijk bedankt allemaal!!
:thumb:, ik heb mijn pc nu in ruim 40 seconden opgestart, dat lijkt me aardig normaal. Ik heb Northon erafgegooid, hij loopt weer als een trein.
iemand nog tip over beveiliging? northon er weer opzetten lijkt me niet meer zo'n goed plan. Al vind ik de gebruiksvriendelijkheid en functies wel super.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan