Trage PC, Geheugen probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.degroot01

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Hallo allemaal,

Ik heb recent 2 systemen gebouwd,

AMD Phenom 9600 Quad-Core kloksnelheid 2,3 Ghz
Gigabyte moederbord ondersteuning tot DDR2-1066 AMD790X chipset
SATA2 300gig schijf.
Ram: 512MB RAM DDR2-667 (omdat het bestelde geheugen: OCZ 2GB DDR2-1066 nog niet binnen is)

Maar ik merk dat de pc's tergend traag zijn, heb ik nu een miskoop begaan door voor AMD te kiezen, of verdwijnen al deze problemen straks als het geheugen binnen is?

Laatst bewerkt:
Vista?

Als je Vista draait met 512MB zal dat niet snel zijn. Maar als je geheugen binnen is dan is alles wel weer normaal.

Maar je videokaart kan alles bijbenen?

Als je Vista draait met 512MB zal dat niet snel zijn. Maar als je geheugen binnen is dan is alles wel weer normaal.

Maar je videokaart kan alles bijbenen?

Nou Die processor isniet slecht
Vista Zou Toch normaal moeten Draaien !
(Als TS dat heeft !!)

Nou Die processor isniet slecht
Vista Zou Toch normaal moeten Draaien !
(Als TS dat heeft !!)

Nee je begrijpt me niet als TS vista had met zo'n systeem dan zou ik zeggen dat dat dan door de 512MB RAM komt die is aan de lage kant voor vista. Maar TS krijgt binnenkort 2GB Ram en dan zou alles goed moeten draaien;)

Nee je begrijpt me niet als TS vista had met zo'n systeem dan zou ik zeggen dat dat dan door de 512MB RAM komt die is aan de lage kant voor vista. Maar TS krijgt binnenkort 2GB Ram en dan zou alles goed moeten draaien;)

Ik begrijp je juist wel maar vista zou toch normaal moeten draaien met 512MB met die processor!!!

@TSWelke videokaart zit er in de pc?

Ik begrijp je juist wel maar vista zou toch normaal moeten draaien met 512MB met die processor!!!

NEE, als je lekker met Vista wil draaien heb je 2 Gb nodig, heeft niets met de processor te maken en alles met de hoeveelheid bitten die Vista nodig heeft. Met Vista in de klassieke modus kan je het met 1 Gb af. De vraag is dus, wat heeft de TS als operating system?

Ron

@TSWelke videokaart zit er in de pc?

Wat ik bedoel is dat de Geheugen een bottleneck zal zijn want dat is dan het slechtste onderdeel waardoor het de hele systeem vertraagt

voorbeeld: Je hebt een Quad-core en 2 mb RAM :P dan zou je pc niet snel draaien denk ik;)

Videokaart XFX GeForce 8600GT 256MB

Heb momenteel het geheugen binnen, hij is inderdaad sneller, maar Multitasken gaat toch niet zo fijn als sommigen beweren. Ondersteund XP wel de meerdere cores?

Verder heeft 1 van de pc's problemen met games. Volgens de PSU calculator zou 250W voldoende zijn, er zit er 1 van 350W (B apparaat, merkloos en zon 5 jaar oud) in, zou dit dan toch te weinig zijn.

Ik heb gemeten, maar top ligt op 240W, snap het probleem niet, in de blauwe scherm heeft ie het over iets van een geheugendump

Het gaat als volgt, je speelt noem maar wat Call of Duty 4, opeens krijg je dat bekende blauwe scherm en dan reboot het systeem gewoon.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan