trage pc na trojan Vundo

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinette

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Heb een zeer trage pc overgehouden nadat ik trojan vundo van mijn pc verwijderd heb. Ben 92 bestanden kwijt geraakt uit Windows maar weet niet welke. Dacht dat het automatisch zou herstellen na de eerstvolgende keer van pc opstarten. Weet iemand een manier om hem weer sneller te laten werken? ook het opstarten en afsluiten duurt een eeuwigheid.

Alvast bedankt!

Reinette

Bedankt voor je snelle reactie. Heb inmiddels geprobeerd om als administrator dat hulp programma uit te voeren via uitvoeren in de veilige modus maar hij ken het programma niet. Moet ik dit misschien eerst dowloaden en waarda kan ik dat dan vinden? Sorry ben nog maar een beginner.

Reinette

Plaats de windows cd ga naar start > uitvoeren > type: sfc /scannow > ok

Let op de spatie achter sfc.
En als servicepack 2 op de pc staat moet je ook een XP cd met SP2 hebben.

Laatst bewerkt:
Plaats de windows cd ga naar start > uitvoeren > type: sfc /scannow > ok

Let op de spatie achter sfc.

Sorry heb geen windows cd maar wel een herstelschijf van mijn pc is dat ook goed? En raak ik zo geen andere besanden cq progamma's kwijt?:o

Met herstel cd wordt het denk ik een moeilijk verhaal, kan je niet ergens een XP cd lenen ?

Heb het geprobeerd met mijn herstelschijf maar dit lukt niet en wat mij verbaast is dat ie vraagt naar de windows profesional Service pack 2
terwijl dit een windows home edition is ook Servicepack 2 dat wel.
Hoe kan dat dan??

Dit kan als je door updates of hotfixes van Windows bepaalde nieuwe bestanden hebt gedownload, waardoor het programma nu denkt dat het een Pro is ipv van een Home. Als je bij die foutmelding kan doorklikken via "annuleren" werkt hij normaal gewoon verder.

Dit kan als je door updates of hotfixes van Windows bepaalde nieuwe bestanden hebt gedownload, waardoor het programma nu denkt dat het een Pro is ipv van een Home. Als je bij die foutmelding kan doorklikken via "annuleren" werkt hij normaal gewoon verder.

Je had gelijk ik kon doorgaan maar moest de hele tijd blijven doorklikken maar dan slaat ie dus bestanden over dus of alles hersteld is weet ik niet maar hij gaat inmiddels wel wat sneller. Hij vroeg steeds om verschillende schijven die ik dus niet heb maar misschien kan ik er nog aankomen. Ben ik mee bezig en als ik die heb doe ik het gewoon nog een keer.

In iedergeval bedankt jullie beide voor de hulp!:thumb:

Groetjes Reinette

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan