Trage pc, niet verwijderbare bestanden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

anino

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Hoi allemaal,
Ik zal eerst even zeggen dat ik een leek ben hiero dus ik hoop dat ik goed zit:rolleyes:

Ik heb een probleem met de snelheid van mijn pc... Oke het is een oud beestje maar hij kan zeker beter dan dit... (uit 2000:o )

Ik ben er achter gekomen dat er een paar bestanden niet te verwijderen zijn want zodra je ze verwijderd en naar de prullenbak stuurt copieeren ze zichzelf en komen dus gewoon weer terug...Hier zijn ze...

twunk_16.exe
twunk_32.exe
slrundll.exe

Wat zijn dit?

Ik heb gescand met adaware, spybot en avg antispyware 7,5 en heb mcafee virusscan enterprise 7.0 Maar dat is qua snelheid er niet beter op geworden en deze zijn niet aangepakt... Is dit spyware, virus of iets anders?

Wie kan mij helpen om mijn pc weer iets beter te maken?

Groetjes Jeannette

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft de traagheid, probeer dit eens:

Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ msconfig -> enter -> tabblad opstarten. Daar zie je (bijna) alle programma's die mee worden opgestart.

Ga naar de website:

http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Daar kun je middels de zoekfunctie de afkortingen van de programma's in de lijst opzoeken, en nagaan of ze cruciaal zijn of niet. Bepaal zelf of je de niet-cruciale programma's nodig hebt of niet, en zet zoveel mogelijk uit. Een voorbeeld is de programma's die beginnen met hp... Dit zijn hulpprogramma's van Hewlett Packard printers die je zonder problemen kunt uitzetten, je gaat er echt niet slechter van printen, maar het kost wel allemaal kostbaar geheugen.

Wees niet bang, de programma's worden niet uit de lijst verwijderd, je kan ze altijd weer aanzetten. Let er wel op dat je je virusscanner niet uit zet.

Die niet-te-verwijderen bestanden zijn in principe geen malware, gebruik je dat programma wat er in de link van Bertus staat?

En doe sowieso dit:

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt. Bij het onderdeel Problemen kan je nog kiezen om een back-up van de te verwijderen sleutels te maken, doe dit.
Vink aan de linkerkant niks nieuws aan dan wat er al aangevinkt staat, dit is voldoende.

ccleaner heb ik al en gebruik ik eenmaal per week ongeveer.
en dat anderen wat er automatisch opstart staat niets bijzonders bij...

Maar hoemeer ik van jullie tips gebruik des te langsamer hij word, heel de schrijf staat nu onderhand vol met anti virus, anti spyware en firewall dingen....

Is er een gratis variant van een pc booster? die ook nog eens goed is???

In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite die jullie al gedaan hebben!

Groetjes Jeannette

Voer CCleaner nu maar even volledig uit en doe daarna dit:

1. Defragmenteer je hardeschijf:

Ga naar Start --> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Schijfdefragementatie. Selecteer dan je hardeschijf en klik op Defragmenteren.
Let op: dit kan even duren, doe verder niks met je pc.

2. En je kan hier PageDefrag downloaden. Laat dit tooltje een aantal bestanden van je pc defragmenteren. Start het en druk op het bolletje voor Defragment at next boot en daarna op OK. Je pc moet nu opnieuw opstarten.

Daarna:

1) Ga naar deze pagina en download vanaf daar RegCleaner.

2) Dubbelklik na het downloaden op jv16_regcleaner.exe en installeer het programma.

3) Na het installeren wordt er een snelkoppeling naar RegCleaner op het bureaublad geplaatst. Dubbelklik hierop en wijzig de taal eerst naar Nederlands. Ga hiervoor naar
Options --> Language --> Select Language. Kies dan voor Dutch.rlg.

4) Nu het opschonen zelf: Ga naar bovenaan naar Extra --> Register opschonen --> Voer ze alle uit. Nu gaat RegCleaner scannen. Als het scannen klaar is, ga dan naar Selecteren --> Alles en klik daarna op Selectie verwijderen. En tot slot sluiten we RegCleaner door onderaan op Afsluiten te klikken.

En kijk daarna eens hier, en voer uit wat daar staat.

En zorg dat je alle anti-virusprogramma's verwijdert en er maar 1 overhoudt. Meerdere anti-virusprogramma's kunnen juist de oorzaak zijn van een pc die langzaam draait of soms crasht.

Dat soort programmaatjes als PC Booster en andere optimalisatieprogrammaatjes werken vaak niet zo goed als dat de makers beweren.

Succes!:thumb:

Oke regcleaner is klaar en afgesloten. Nu nog opruimen. Ik had, mcafee als virus scanner, spybot en ccleaner. Bovendien doe ik regelmatig defragmenteren (minimaal 1keer per week)

Heb nu dankzij dit forum ook, avg anti spyware, regcleaner, Ad-aware en pagedefrag.

Welke kan ik het beste bewaren en welke dus verwijderen. mcafee word afgeraden met ons geheugen (384 mb werkgeheugen= 128+256) maar ben ik heel erg tevrede over... dus nu nog een selectie maken van de beste antispyware programma's...

Groetjes Jeannette

Hoe staat het nu met de problemen?
Gaat de pc al weer wat sneller?

McAfee, als jij daar tevreden over bent en jij vindt je pc snel genoeg gaan nu, lekker houden zo.
Ben je wel tevreden over McAfee maar niet over de snelheid van de pc, kan dat aan McAfee liggen.
McAfee is een van de zwaardere beveiligingsprogramma's, McAfee gebruikt ook vrij veel van je intern geheugen, dan zou je dus McAfee kunnen verwijderen ( via deze tool ) en een andere, lichtere virusscanner nemen.

Gratis voorbeelden: AVG Anti-Virus Free of Avast Home Edition.
Betaalde voorbeelden: NOD32 of Kaspersky Anti-Virus.

Die anti-spywareprogramma's die je nu hebt zijn er goed, en mag je allemaal houden.

En als je vraag is opgelost, mag je rechtsonderaan van deze pagina klikken op Vraag is opgelost.

Heb de programma's nog niet verwijderd en pc gaat eigenlijk weer prima, internet is heeft de grootste versnelling mee gemaakt van alles en ik zie ook als ik deze computer klik geen zaklampje meer zoeken... Dus eigenlijk loopt het weer prima, ik hoop dat er nog meer mensen iets aan dit stukje gaan hebben

Bedankt voor je hulp aan deze huismoeder:cool:

Groetjes jeannette

Hartstikke mooi dat alles weer goed loopt!:thumb:

En, als tip voor in de toekomst:

Voer CCleaner en RegCleaner allebei 1 x per week uit, dan zul je merken dat je pc sneller blijft lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan