Trage pc Utorrent (Virus)

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderpc18

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Hallo mensen,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik nieuw op dit forum ben, en ik waarschijnlijk deze post verkeerd heb geplaatst. Excuses hiervoor ;)

Ik heb een vraag waar jullie waarschijnlijk geen antwoord op kunnen geven, maar ik ga het gewoon proberen.

Laatst probeerde ik de nieuw dexter s08e10 te downloaden van Kat.ph. Ik download niet heel veel met Utorrent, dus ik dacht dat het wel goed zat.
Helaas bleek dit een "fake" download te zijn, en sindsdien kan ik nog vrij weinig met mijn pc. Mijn pc is trager, en games die ik voorheen normaal kon spelen kan ik nu niet meer spelen zonder FPS drops.
Er zijn echter nog wat rare dingen, mijn start pagina staat standaard ingesteld op startpage.com. Wanneer ik dit aan pas op google gaat het automatisch weer terug naar startpage.com wanneer ik mijn computer opnieuw opstart. Het zelfde geld voor de extenties die ik op mijn pc heb staan door de download, wanneer ik deze verwijder komen ze automatisch weer terug na het opstarten van mijn computer. Virus scannen helpt niet, geprobeerd met spybot search & destroy, Norton Security scan en CCleaner.

Als iemand toevallig weet hoe ik dit gemakkelijk kan oplossen, zou dit geweldig zijn. En anders moet ik van het weekend maar even mijn pc opnieuw installeren.

Bedankt in ieder geval :)

Sander

Kijk eens een map hoger bij spyware problemen. Er zijn 4 standaard oplossingen om te lezen.

bedankt voor jullie reacties, ik ben sowieso al aan het scannen met superantispyware, en er komen aardig wat treats naar boven.
Een systeemherstelpunt maken heb ik nog nooit gedaan, en de computer vraagt om een extra schijf? dat snap ik niet helemaal, op youtube staan hier ook geen filmpjes over. Zijn er hier filmpjes van online?

Oke ik kan geen systeemherstelpunt aanmaken helaas, dat gaf hij aan teminste. De scan heeft ook niks geholpen, en het lijkt wel of mijn pc steeds trager word..

bedankt allemaal,

Maar ik ga toch mijn computer opnieuw installeren, vind het toch een beetje tricky met internet bankieren enzo.

toch bedankt :)

Ik ben uit frustratie toch nog even verder gaan zoeken. en hier heeft het mee te maken:

http://www.youtube.com/watch?v=BBbyZlE38Zg

en dan moet je de 1e comment onderaan zien.
Op den duur zegt die man in de comment verwijder:

"delta",
"Mix'dj" "Yontoo" and "
BrowserProtect"

die zijn er niet meer, tenminste niet onder die naam, ik heb dit virus pas een paar dagen dus zou het opnieuw aangepast kunnen zijn?
Dit is in ieder geval wel het probleem, maar ik kom er nog niet uit!!

Frustrerendd!!!!

Dit zou het waarschijnlijk op moeten lossen:

-Kijk eerst in je softwarelijst of daar iets tussen staat wat op een toolbar e.d. lijkt, zo ja: verwijder dat ( maak wel eerst een systeemherstel punt! )
-Draai adwcleaner
-Kijk in je instellingen pagina van je browser en zet je homepage weer op google.nl.

heb al meerdere keren de toolbars verwijdert, ik heb spyhunter gedownload. En die vind alle "foldertjes" die te maken hebben met het virus, hij vind er ruim over de 400.
Om de scan te voltooien, en alles te verwijderen moet ik €35,- betalen om spyhunter aan te schaffen en dit heb ik er niet voor over.

Dit weekend moet ik maar even de pc opnieuw laten installeren, tenzij iemand hier toevallig een account heeft op spyhunter waar ik even op mag?

Ik ben ook wel bereid hier een bijdrage voor te betalen.

Als het echt over de 400 mapjes zijn ( wat bijna niet kan ) dan zou ik gewoon windows opnieuw installeren.

Het kan zijn dat er meerdere dingen op staan wat niet helemaal goed is, maar hij vind over de 400 verkeerde bestanden die in het rood worden weergegeven.

Indien je echt je computer opnieuw gaat installeren formatteer dan ook de harde schijf...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan