trage pc win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Berichten
454
hallo,

Ik heb met mijn pc een 500mhz pentium 3 met xp en 256 mb geheugen in het begin met de pc doorzoeken en mn. via internet een snelle verbinding/communicatie.
Na verloop van tijd blijkt waarschijnlijk dat ie af en toe mn. met internetten mega traag reageert,wat kan ik hier aan doen?
ik heb ccleaner gebruikt om over tollige **** te verwijderen,adaware alles voor zover te zien rommel op laten ruimen.
viruscanner heeft niets gevonden.,schijfopruiming,en defragmentatie uit laten voeren.
Alles werkt ook via mijn systeemgegevens zonder uitroeptekens.
Ik heb draadloos internet en geeft aan signaalsterkte uitstekend,maar het 1 en ander is er ingeslopen denk ik,want het heeft goed gewerkt,hoe kan ik hem weer optimaliseren en dat ie sneller pagina's opent?

gr sierras
 
Je probleem is dus alleen een trager wordende Internetverbinding?
Hoe ben je met het Internet verbonden? ADSL-modem, Kabel?
 
halllo mensen

ik heb dit probleem ook. ik heb een celeron. 2.26 Ghz.met 256 MB werkgeheugen

maar ook is die erg traag met bestanden openen en vooral opstarten duurt onwijs lang.
volgens mensen is het geen trage computer

heb ook al vanalles gedaan. via config zo min mogelijk laten starten enzo, maar niets helpt. wij hebben kabel internet. Maar de pc is zelf traag

kan ik de pc re booten en opnieuw windows erop zetten?

hoe doe ik dat dan?

mail me please

sanderenjoyce@hotmail.com
dank je wel:)
 
trage pc

hallo boeing_37,

Ik heb een adsl verbinding is internet +bellen 4 mb snelheid.
Geeft ook met verbinding uitstekend aan snelheid 54,0 bmps,dus qua snelheid is het hetzelfde toen ik nog WEL snel was,dus daarin is niets veranderd.maar toch is ie traag met internetten,outlook espress openen,maar ook om programma's te kunnen openen gaat op mijn pc ook traag.
 
Laatst bewerkt:
ik herken dit ja :D heb zelf ook ene pentium 3 en naar verloop van tijd kan ie traag worden. wat je kan doen is in veilige modus opstarten en in diezelfde modus een scan eroverheen gooien ( ccleaner, adaware, enz.. ). daarnaast kan je ook ff kijken of ie bij schijfopruiming wat zooi heeft staan, als dat zo is ruim het op :) ook ff defragmenteren op zn tijd kan helpen. Daarnaast zou je ook kunnen kijken bij de visuele effecten van xp, ( configuratie scherm --> prestaties en onderhoud --> visuele effecten aanpassen ). Daar kan je wat dingen uitvinken zodat de prestaties van je pc ietwat beter kunnen worden, alle beetjes helpen zullen we maar zeggen, en voor een pentium 3 is dat mooi meegenomen :D

succes :thumb:
 
trage pc

hallo borrelnoot,

Alles wat je aangaf heb ik al gedaan,maar mijn probleem blijft!ik hoop dat er nog iemand een aanpassing weet!
 
Hoi !

256 Mb met een volledige Windows-versie wordt echt nooit een snelheidsmonster !

Kijk es op Marktplaats voor een beetje extra geheugen, je zult verbaasd staan over het resultaat !

Je kunt ook es proberen wat geheugen vrij te maken met bijv Ramcleaner: http://downloads.vnunet.nl/download/ram/ramcleaner+2.4/_479.html

Als dat tijdelijk helpt zou ik zeker geheugen bijkopen !

Greetz,

Harry.
 
extra geheugen kopen op marktplaats ben ik zelf nooit zo weg van, en raad het je ook niet snel aan ( je weet immers niet wat ermee gebeurt kan zijn) . kan beter gelijk nieuw kopen weet je in ieder geval zeker dat het goed is. Tegenwoordig is een reepje van 128 mb extra werkgeheugen niet zo duur meer. :)
 
trage pc

maar hij heeft met dit geheugen wel voldoende snel gewerkt dus dat is dus geen oplossing zij het dat het extra is,maar het zit hem dus in wat anders he?maar wat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan