Trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hertogjan

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2001
Mijn pc is op het moment behoorlijk traag, soms begint hij te ratelen ?? kan al het geklik van mijn niet meer verwerken :(
Ik heb mijn pc al gedeframenteerd en draai ook regelmatig spybot search en distroy & ad aware en ik ben ook virus vrij.
Nu las ik in een computer blad dat dat wel eens aan mijn werk geheugen kan liggen (heb 512mb) moet toch genoeg zijn.
Kan ik ook zien hoeveel ik in gebruik heb, en wat er allemaal op de achtergrond draait.
Wie kan mij hierover wat meer vertellen.

Taakbeheer

In taakbeheer kun je zien wat er allemaal draait (processen), maar of je daar veel wijzer van wordt.

Als hij ratelt is er schijf activiteit, is je wisselbestand niet te kein of je schijf te vol ??

Als hij ratelt kun je soms wel in taakbeheer zien wie de schuldige is. dat is dat procces dat veel processor tijd vreet.

Succes,

Eric.

Ja waar moet ik beginnen...ik zal kijken in taak beheer welk programma veel processor tijd vreet.
het wisselbestand wat bedoel je daarmee, waar kan ik dat zien.
Mijn C: schijf is in ieder geval niet vol 32 gyg gebruikt en 23 gyg over maar mijn D: schijf heb ik wel vol 50 gyg, daar staan al mijn foto's - muziek - films etc etc op.
Kan het daar mischien aan liggen dan.

Ik zal als ik wat meer tijd heb in iedergeval een hijackthis log plaatsen dat kan volgens mij geen kwaad.

Rechts klikken op Mijn Computer en dan instellingen voor prestaties.

Daar kan je de grote van je Wisselbestand opgeven.

Je kunt ook wisselbestanden maken op andere schijven, maar let op:
sommige software kan niet omgaan met geen wisselbestand op op je systeemschijf, dus laat daar altijd wat staan voor deze stumpers (b.v. HP installatie software).

Eric.

Het wisselbestand staat ingeschakeld op 767 mb voor alle stations, is dit voldoende ??

Ik las in een artikeltje dat het inderdaad aan het virtueel geheugen kon liggen, ik heb deze verhoogd naar 1024 en mijn pc is nu inderdaad wat sneller.

Bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan