Trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Goedemiddag! :)

Ik heb vorige week bij m'n vriendin extra geheugen geplaats (van 2x128Mb naar 128+256Mb).
Tegelijkertijd heb ik een router geinstalleerd zodat de andere computer op het net kan zonder dat die van haar hoeft te staan.

Nu zegt ze dat haar pc sindsdien veel trager is geworden, terwijl dat geheugen juist bedoeld was om hem sneller te maken.

Hebben jullie enig idee hoe dat kan komen???

Specs:

Compaq Deskpro (= moederbord)
Mobo Chipset: INtel Whitney i810E
Intel P3 550 Mhz
384 Mb SDRAM (pc herkent het dus wel)
Bios: Compaq (3-10-1999)
HDD: Maxtor 2B020H1 (20Gb 5400 rpm Ultra-ATA)
(verdeeld in twee 10GB partities)
Videokaart: Intel 82810E Graphics Controller (4MB)

Heb je niet per ongeluk nieuw rammetjes met een lagere kloksnelheid er in gezet?

MVG.

Armand

het moederbord heeft een kloksnelheid voor RAM van 133Mhz. Er zaten 2 bankjes van 128MB in (volgens mij ook 133Mhz) en 1 daarvan heb ik nu verwisseld voor een 256Mb met volgens mij een kloksnelheid van 100Mhz.

Maar dat zou toch moeten kunnen als ik het goed begrepen heb? Mijn pc heeft ook 1x256Mb op 100Mhz en 1x256Mb op 133Mhz. En die loopt gewoon soepel.

Ja, dat kan inderdaad wel.
Het probleem is dat het geheugen nu op 100 MHZ loopt ipv 133. Dit kan de oorzaak zijn dat alles wat langzamer loopt.

Oke, dat begrijp ik. Maar hij is nu een STUK langzamer.
En het feit dat het totale RAM naar van 256 Mb naar 384 Mb is gegaan, zou er toch eerder voor moeten zorgen dat de ocmputer wat sneller wordt, ook al is 1 van de twee geheugenbankjes naar 100Mhz gegaan?

En dan vraag ik me weer af waarom mijn pc dan niet trager, maar juist een flink stuk sneller is geworden. Want die ging ook van 133Mhz naar 100Mhz bij het nieuwe RAM-geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan