Trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

elaine2

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Goede avond luitjes,

Mijn pc is de laaste tijd erg traag. Ik doe regelmatig aan schijfopruiming en defragmentatie is niet nodig. Verder scan ik ook elke week, is goed beveiligd.
Onnodige bestanden gooi ik er ook af regelmatig.
Ik heb XP Home Edition.
Wie kan me helpen? :confused:

Een schone herinstallatie kan heel goed zijn vruchten afwerpen en is zeker de moeite waard.

CrashPuppy

Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn toch wel andere mogelijkheden? Sinds 4 jaar begint ie traag te worden.
Aan het geheugen ligt het niet, ik heb nog ruim 70% vrij.

Als je PC al zo lang met deze installatie draait, is het vaak vervuild door allerlei internet-rommel e.d.
Ook kan het liggen aan bv. gedownloade themas e.d.

Ook gescand met Spybot, Ccleaner, b.v. en met Hijackthis wat er zoal mee opgestart wordt?

Mijn XP installatie is nog uit 2001, wel met alle updates, en servicepacks en een paar keer een herstelinstallatie, maar eigenlijk nog steeds dezelfde, en draait prima.

hoe langer je een pc gebruikt hoe meer software erop komt hoe meer processen windows moet gaan draaien dat kan de sloomheid veroorzaken ckr bij home edition ik begon met (nieuwe!) pc met 45 processen heb het inmiddels teruggebr8 naar 23, hij gaat nu wel stukken sneller, probeer ook memory paging uit te zetten en simepele dingen zoals icoontjes van desktop halen etc. kijk ook op http://www.retestrak.nl/Html/tweaks.htm
hier staan handige tips om gebruik van je memory te veranderen waardoor alles sneller gaat ook als je server bent.

aan het bovenstaande kan ik wel iets toevoegen, vul bij uitvoeren bij het startmenu msconig eens in, ga vervolgens naar de tab Opstarten. en kijk welke onnodige dingen meestarten als je windows opstart. daarnaast kan je bij services ook kijken wat er allemaal meeloopt. een flink aantal kan je uitzetten ( virusscanner en firewall services wel altijd aanlaten natuurlijk). beschrijvingen van services kan je vinden door bij uitvoeren services.msc in te tikken. daarnaast staat op de volgende link een aantal services van windows zelf beschreven, en daarbij staat wat je beter wel of niet uit mag schakelen : http://www.schoonepc.nl/optim/bootvis.html Mocht een service niet beschreven staan, dan kan je erop googlelen om te kijken of het kwaad kan als je het uitschakeld.

verder kan je ook bij de visuele instellingen van xp wat uitschakelen zodat de boel wat sneller werkt.

Een defragmentatie, een schijfopruiming en ccleaner wil ook prima helpen

Laatst bewerkt:
Nou Borrelnoot,

Aan het feit dat er teveel programma's mee opstarten ligt het ook niet hoor!
Dat ben ik nagegaan.

Defragmenteren hoeft niet met dit volume en schijfopruiming doe ik elke week.
Verder heb ik er Windows defender opzitten die alle adware en spyware eraf gooit.
Overbodige bestanden in mappen heb ik ook nagekeken.

Geen idee wat de oorzaak verder zou kunnen zijn.

Groetjes, Elaine.

En waarom hoeft er niet gedefragmenteerd te worden?

Ook al het register gedefragmenteerd?, met Ntregopt, b.v.

Ook in apparaatbeheer gekeken of de harde schijf nog in de DMA modus werkt? bij de primaire ide controller, en onder de ATA /ATAPI controller?

Heb je überhaupt wel de aangedragen oplossingen met Spybot, Ccleaner en Ad-Aware gebruikt? of ga je er van uit dat die defender het voor je oplost.

Als je er verder niets mee doet, denk ik dat de computer gewoon traag blijft.:rolleyes:

En waarom hoeft er niet gedefragmenteerd te worden?

Ook al het register gedefragmenteerd?, met Ntregopt, b.v.

Ook in apparaatbeheer gekeken of de harde schijf nog in de DMA modus werkt? bij de primaire ide controller, en onder de ATA /ATAPI controller?

Heb je überhaupt wel de aangedragen oplossingen met Spybot, Ccleaner en Ad-Aware gebruikt? of ga je er van uit dat die defender het voor je oplost.

Als je er verder niets mee doet, denk ik dat de computer gewoon traag blijft.:rolleyes:

Ja, Lange Pier, werkt nog in de MDA modus bij de controllers die je noemt.
Het register defragmeneteren heb ik nog nooit gedaan, geen idee hoe dat moet.
Spybot, Ccleaner en Ad aware? Alledrie? Nee nog niet gedaan.

Ik doe er echt wel wat mee hoor, probeer alles wat kan helpen. :thumb:

Ja, Lange Pier, werkt nog in de MDA modus bij de controllers die je noemt.
Het register defragmeneteren heb ik nog nooit gedaan, geen idee hoe dat moet.
Spybot, Ccleaner en Ad aware? Alledrie? Nee nog niet gedaan.

Ik doe er echt wel wat mee hoor, probeer alles wat kan helpen. :thumb:

Waarom je niet hoeft te defragmenteren, heb ik nog geen antwoord op gezien, evenzo over Hijackthis niet, je beweert dat je alles nagekeken hebt, wat mee opstart, je zult verbaast zijn met dat progje.

Ntrgopt, het is een link naar dat programma, installeren en draaien.

Ik draai hier wel 4 diverse progjes, buiten de optimizers, ze doen allemaal wat anders, en bi jelkaar wordt het dan aardig schoon.

Waarom je niet hoeft te defragmenteren, heb ik nog geen antwoord op gezien, evenzo over Hijackthis niet, je beweert dat je alles nagekeken hebt, wat mee opstart, je zult verbaast zijn met dat progje.

Ntrgopt, het is een link naar dat programma, installeren en draaien.

Ik draai hier wel 4 diverse progjes, buiten de optimizers, ze doen allemaal wat anders, en bi jelkaar wordt het dan aardig schoon.

Lange Pier, ik heb ntregopt gedownload en laten draaien. Is klaar nu maar zegt dat de pc gereboot dient te worden. Ik kan op ja klikken als ik wil, is dat goed?
Ccleaner heb ik ook al gedownload, die draai ik later wel.

Ik wacht op je

Ja, anders wordt niet het geoptimaliseerde register gebruikt.

Maare, voor de derde maal, waarom hoef je de schijven niet te defragmenteren, ben erg nieuwsgierig naar het antwoord,

Ja, anders wordt niet het geoptimaliseerde register gebruikt.

Maare, voor de derde maal, waarom hoef je de schijven niet te defragmenteren, ben erg nieuwsgierig naar het antwoord,

Ok, is gereboot.
Je antwoord: Als ik laat analyseren zegt ie, dit volume hoeft niet gedefragmenteerd te worden.

Ik ga nu ccleaner laten scannen en morgen probeer ik de Hyackthis.

Ik hou je op de hoogte.

Alvast bedankt. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan