trage qua core

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
ik bezit een trage quad core; ongeveer een jaar oud. Nu vraag ik mij af of de traagheid veroorzaakt word door slechte hardware; is er een manier om dat te testen???

welke qudcore?
even wat meer info over je systeem graag??

er zijn verschillende benchmark programma's ja
zal er eens wat opzoeken.

i7 920.
ik heb wel eens sofwtare zoals sandra gebruikt; maar daar kan ik niets mee. ik zoek eigenlijk een progje wat precies de vinger op de zere plek kan leggen. misschien is het wel een configuratiefout in de bios of fout geheugen.

Probeer eerst dit eens:
Ga naar Start -> Uitvoeren -> msconfig

• Ga naar het tabblad Computer opstarten en klik op geavanceerde opties.
  • Zet een vinkje bij aantal processors en selecteer het aantal cores dat jou PC heeft (Quad Core = 4).
  • Klik op OK en toepassen .
  • Herstart de computer

pcwizzard ken ik; niet echt tevreden over.

de traagheid profileert zich vooral in de internet explorer, in het wisselen tussen taken, opstarten van progs/games en windows zelf

denk na

denk na mensen alsjeblieft, hoe willen jullie dat SOFTWARE HARDWARE kan maniupuleren?
ik bedoel, sneller laten werken dan dat de device ondersteunt

Laatst bewerkt:
denk na mensen alsjeblieft, hoe willen jullie dat SOFTWARE HARDWARE kan maniupuleren?

ik weet niet wat je hier mee bedoeld hoor??

maar als je niet de juiste software drivers voor je hardware hebt kan het zeker wel zijn dat er iets niet lekker werkt.

even een voorbeeld van nvidia!! nvidia heeft drivers voor zijn videokaart.
maar forceware heeft ook drivers voor die zelfde videokaart waardoor er zeker wel een verschil is.

denk zelf ook na voordat je zomaar iets roept

denk na

voorbeeld: als je een driver download, download je een stukje software om je hardware te laten functioneren...

Windows 7 weet uit zichzelf niet dat je 4core hebt; dat moet je haar vertellen... Veel mensen denken dat computers intelligent zijn, maar dat zijn ze alleen als ze goed voorgeprogrammeerd zijn..

Enfin als je niet van plan tips aan te nemen, wil ik je vriendelijk maar beleefd verzoeken onze tijd niet te verdoen..

Laatst bewerkt:
Drivers zijn geen software ;p
Software is programma's. stuur programma's zijn hardware

oh ja helemaal vergeten!!
pas nog nieuwe driver in mijn pc geschroefd

als je niet weet waar je over praat, kijk liever mee voordat je onzinnige antwoorden gaat geven.

maar even ontopic:
heb je al iets van een benchmark gedaan? en vergelijkende scores gevonden?

ik heb niet echt probleemgebiedeng evonden; goed, de grafische kaart is wat traag, maar die veororzaakt geen vertragingen bij multitasking

ik weet het, achteraf dacht ik STOM
maar ik bedoel dat software, hardware niet kan beinvloeden om bijv sneller te laten werken dan dat het aparaat ondersteund :)

Sorry voor mijn domme vorige post.

-Jilles

Kan dus wel degelijk door software geregeld worden.
Rivatuner / ATI tool software om videokaarten over te klokken.
Gigabyte Easy tune en zo heb je voor andere merken ze ook, voor het overklokken met software van je CPU vanuit Windows.

Windows 7 sneller opstarten:
http://schoonepc.nl/windows7/msconfig.html

Windows 7 services optimaliseren:
http://schoonepc.nl/windows7/windows7_services_optimaliseren.html

Verder:
  • De indexeringsfunctie uitschakelen via Start -> Configuratiescherm -> Alle Configuratie-onderdelen -> Indexeringsopties
  • Superfetchservice uitschakelen via Start -> Uitvoeren -> Services.msc

Kijk ook naar deze discussie

Ik ken deze sites; maar die geven niet het gewenste resultaat. Verder hoef een trage pc niet volledig met windows te maken te hebben; het kan een hardwareprobleem zijn en dat probeer ik te achterhalen. Wat betreft het indexing; hoe zeer ik daar een hekel aan heb, maar je kunt niet zonder. De zoekfunctie in windows 7(en vista) is namelijk zo ontzettend slecht dat je geen keus hebt. Je zult toch ooit eens wat moeten zoeken; de oude search companion werkt helaas niet op W7.

mischien kan je wat benchmarks naslaan op tomshardware.
http://hardforum.com/showthread.php?t=962154
hier staan meerdere programma's om alles te testen en sla de benchmarks er op na of de resultaten in de buurt komen.
dan kun je uitsluiten of het aan je hardware ligt.
mischien kun je even al je spec's geven.
type moederbord enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan