Trage Remote Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

violanzzj

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
25
Hallo allen,

Ik heb een vraag mbt een trage remote desktop verbinding.

De RDP moet opgezet worden van een Windows 2000 machine. De RDP verwijst naar een Windows 2003 server. Dit zelfde doen wij van vele andere pc's en thin clients en nergens hebben we problemen.

De Windows 2000 pc is van zichzelf gewoon vrij snel. en zolang we lokaal werken is er ook helemaal niets aan de hand. Totdat we een RDP op proberen te zetten. De RDP sessie is niet vooruit te branden... Terwijl dat we op andere pc's (Windows 2000 / XP / Vista / Thin clients) nergens last van hebben..


Hieronder staan nog even de testen die doorlopen zijn;
  • nieuwe utp kabel
  • ander aansluitings punt
  • andere pc naam
  • van het netwerk verwijderd en opnieuw toegevoegd
  • laptop op aansluiting aangesloten --> niets aan de hand
  • Internet op de PC werkt snel

configuratie;
Windows 2000
P4 2.8Ghz
1GB geheugen
1GB LAN

Als jullie nog ideeen hebben dan hoor ik die graag!

groeten,
Rolf
 
Zo een paar ideeën:
1. Bitmapcaching staat niet aan
2. Bitmapcaching staat wel aan maar de bitmapcache is corrupt. Laat de cache opnieuw opbouwen door de volgende map leeg te maken: Start -> Uitvoeren ->
"%userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Terminal Server Client\Cache"
(inclusief de "-tekens).
3. Je neemt lokale schijven mee in de RDP-sessie
4. Je neemt lokale printers mee in de RDP-sessie
5. Je heb geluidsondersteuning aanstaan in het RDP-document

Tijs.
 
De opgedragen oplossing hebben helaas niet geholpen... Het waren wel aanwijzingen waar hier nog niet aan gedacht was dus we zullen voor de volgende keer als het weer voorkomt gelijk meenemen in ons onderzoek.

Voor nu heeft het helaas geen verbetering opgeleverd...

kan het ook zijn dat er conflict is tussen RDP en een ander programma? Zoals een virus scanner ofzo??
 
Ik zie geen problemen die door virusscanners etc. veroorzaakt worden.
Geen idee dus wat er aan de hand zou kunnen zijn, of het zou een netwerkprobleem moeten zijn die je met netwerksniffers dan zou moeten analyseren.

Wellicht helpt het om een nieuwere RDP-client te installeren (als je die nog niet had). Versie 6 kun je (vlgs. die pagina ook geschikt voor W2000) hier downloaden.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan