trage server

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
beste ,

we hebben een windows 2008 r2 server (enterprise)

maar als we een programma instaleren is deze server heel traag kan dit verholpen worden we hebben dit even getest op een machine met dezelfde specificaties met windows 7 maar daar geeft hij geen probleem.

enig idee hoe dit komt

Ram : 24GB, 64 bit opslag cap : 4tb

Je bedoelt dattie tijdens het installeren van software traag is of erna ook ?
Installeer je vanaf CD/DVD of vanaf de server zelf, of zit hier geen verschil in ?

Je zou via taakbeheer uit moeten zoeken welk proces op dat trage moment voor de vertraging zorgt.

Groeten Marcel

nee het maakt niets uit.

het is eigenlijk met alle installers die redelijk wat te verwerken hebben dat het traag is.

bv kopiëren van inhoud van iso alles word van een van de harde schijven gehaald op de server.
en de schijf is nog van goede kwaliteit .

het is niet dat ik niks meer kan doen maar alles wordt zo heel vertraagd zou Windows server daar een beperking van geheugen of processor op hebben?

Ik zou eens wat testen doen mbt de lees/schrijfsnelheid van de HDD's.
Heb je een RAID configuratie ?
Zo ja, welke ?
En zo ja, wel met een RAID kaart neem ik aan ?

Groeten Marcel

Kijk eens of het volgende bij jou ook wil helpen. Ga eens naar start > uitvoeren > Msconfig > tabblad "Boot" > Advanced options > zet hier het geheugen op maximaal. (even herstarten)

attachment.php

Ik had last van traag werken / openen van programma's, na de instelling van het geheugen aangepast te hebben, werkte alles zo als het hoort.

Bijlagen

• Maximum memory.jpg
    Maximum memory.jpg
    28,1 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat er iets met je raid aan de hand is , zijn al je schijven nog vitaal ?
Meet andere even het aantal iops die je schijven halen met een tooltje en vergelijk dit met je andere pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan