Geachte forum leden
Zoals de titel al zegt behaal ik vreselijk lage snelheden met het kopieeren van bestanden tussen mijn SATA schijven.
Meestal begint het op 50mb/s maar zakt dan langzaam af naar de 30,5mb/s
De 2 schijven zijn identiek en ik zal de specificaties van de schijven en de rest van mijn systeem straks hieronder vermelden.
1 van deze schijven is mijn primaire schijf waar windows geinstaleerd staat en de andere gebruik ik als 2e schijf waar ik mijn grote bestanden op bewaar voordat deze naar mijn externe HDD gezet worden.
Tijdens het overzetten van bestanden naar de externe HDD krijg ik dezelfde lage snelheid. deze heb ik met USB 2.0 aangesloten omdat mijn moederbord geen USB 3.0 heeft.
Het gaat mij vooral om de snelheid van de interne schijven, het lijkt mij dat dit allemaal een stuk sneller kan.
Ik hoop dat er een oplossing komt.
Groet, Ed
Windows 7 Ultimate 64bits / servicepack 1
Moederbord - Gigabyte GA-X48t-DQ6
Processor - Intel Quadcore Q9450 @ 2,66 Ghz
Geheugen - 8 Gig DDR3 1333
Geluidskaart - Auzentech Home Theater HD
Videokaart - ATI HD4870X2 (Dual GPU)
2X HDD Samsung spinpoint
Opslagcapaciteit harde schijf 750gig
Rotatiesnelheid 7200 rpm
Harde schijf-interface Serial ATA II
Harde schijf, omvang 3.5 "
Drive, omvang buffer 32 MB
Gemiddelde zoektijd 8.9 ms
Gemiddelde wachttijd 4.17 ms
Bytes per sector 512
Drive-gereed-tijd 12 s
Start/stop-cycli 50000
Zoals de titel al zegt behaal ik vreselijk lage snelheden met het kopieeren van bestanden tussen mijn SATA schijven.
Meestal begint het op 50mb/s maar zakt dan langzaam af naar de 30,5mb/s
De 2 schijven zijn identiek en ik zal de specificaties van de schijven en de rest van mijn systeem straks hieronder vermelden.
1 van deze schijven is mijn primaire schijf waar windows geinstaleerd staat en de andere gebruik ik als 2e schijf waar ik mijn grote bestanden op bewaar voordat deze naar mijn externe HDD gezet worden.
Tijdens het overzetten van bestanden naar de externe HDD krijg ik dezelfde lage snelheid. deze heb ik met USB 2.0 aangesloten omdat mijn moederbord geen USB 3.0 heeft.
Het gaat mij vooral om de snelheid van de interne schijven, het lijkt mij dat dit allemaal een stuk sneller kan.
Ik hoop dat er een oplossing komt.
Groet, Ed
Windows 7 Ultimate 64bits / servicepack 1
Moederbord - Gigabyte GA-X48t-DQ6
Processor - Intel Quadcore Q9450 @ 2,66 Ghz
Geheugen - 8 Gig DDR3 1333
Geluidskaart - Auzentech Home Theater HD
Videokaart - ATI HD4870X2 (Dual GPU)
2X HDD Samsung spinpoint
Opslagcapaciteit harde schijf 750gig
Rotatiesnelheid 7200 rpm
Harde schijf-interface Serial ATA II