trage start

Status
Niet open voor verdere reacties.

confusion

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
94
Mijn pc start heel traag op en doet lang over het afsluiten.
Bij het opstarten lijkt het wel of ie van alles aan het controleren is, er komt zelfs geluid uit de diskette driver.
 
Ja ?En wanneer heb je voor het laatst alle overbodige rommel er af gegooid,en Gedefragmenteerd
 
Ik heb dit al bij mij zelf uitgeprobeerd, maar veel profijt heb ik er niet van daar hij bij mij al op 2000 stond.


De computer sneller laten afsluiten onder XP:

Ga in het register naar

HKEY_LOCAL MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control

Klik de map Control aan en ga naar de sleutel WaitToKillServiceTimeout.

Klik de sleutel aan met de re muisknop en kies voor de contextmenu-optie Wijzigen

En verander daar de standaardwaarde van20000 in b.v. 2500.

Klik OK, verlaat het register en sluit de PC af.

Afsluiten duurde bij mij:

Voor de correctie 45 seconden
Na de correctie 30 seconden
 
Heb je misschien nog niet zo lang geleden Windows XP opnieuw geinstalleerd?
Als dat zo is, heb je er aan gedacht om ook de drivers van je moederbord opnieuw te installeren? Wat je beschrijft, vooral dat geratel in de A-drive, komt vaak voor als de Raid- en de chipset-utilities niet (goed) zijn geinstalleerd.
XP probeert dan uit alle macht de benodige controllers na te bootsen, te emuleren. En dat kost relatief veel tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt, maar misschien hebben andere nog een truc.
 
re

Ik heb wel pas geprobeerd XP te herstellen met mijn XP cd maar er werd regelmatig om xp pro gevraagd terwijl ik xp home heb
 
Werd om Pro gevraagd, meteen nadat je na een herstart van de PC op een willekeurige toets had gedrukt om van de CD te booten?
Of heb je, terwijl je in Windows XP was, de Setup CD in de lade gedaan die daarop opende naar een keuzemenu, waaronder Installeer Windows XP?
En toen je op 1 had gedrukt, werd er toen om Pro gevraagd?
Heb je de PC gekregen met Windows XP voorgeinstalleerd en kreeg je de CD erbij van de leverancier?
Kreeg je er toen ook een CD bij met de drivers voor je moederbord?
 
re

Om die pro werd gevraagd bij "runonce" of zoiets (herstel van xp en ik heb een cd bij de pc gekregen met drivers.
De (Dell) pc was voorgeinstalleerd en heb er ook een xp home cd bij gekregen
 
Laatst bewerkt:
Dat tijdstip waarop om Pro gevraagd werd is me nog niet duidelijk. Maar ga eerst de drivers van je moederbord opnieuw installeren.
Waarschijnlijk staan er mapje op die CD met namen zoals LAN, AUDIO, CHIPSET of UTILITIES, RAID, of SATA/RAID. Vooral die Chipset of Utilities en die STAT/RAID zijn nu het belangrijkste. Als het goed is zitten er in die mapjes exe-files waarop je kunt dubbelklikken om de installatie te starten.

NB: de mogelijkheden om met een Setup CD Windows XP te (her)installeren heb ik genoemd, bij welke methode kreeg jij een "runonce" voorgeschoteld?
En zat die Setup CD Windows XP ook bij de PC? Kun je de leverancier dan niet vragen of je misschien een verkeerde Setup CD hebt gekregen?
 
re

Om xp te herstellen werd die methode aanbevolen op een van de fora.
start>uitvoeren>runonce>cd van xp erin als erom werd gevraagd
Op de cd met drvers (Utility) staan de mappen DLG - IMOH - MOH en NTW
 
En wat zit er in die mapjes? Zit er een Readme.txt bij in? Daar wordt vaak een toelichting gegeven. Ik kan niet in die mapjes kijken voor je. ;)
Je hebt ook al eens problemen gehad met een Windows Update zag ik.
Zit er bij die Dell PC geen handleiding waar ook die CD met drivers wordt toegelicht?
Ga anders op onderzoek uit op de Dell Support-site. Met typenummer e.d. kun je veel informatie krijgen. Vraag aan Dell hoe het komt dat je PC om een Pro vraagt, terwijl je een Home hebt gekregen. Zit er nog garantie op de PC?
 
re

Ik heb ook nog een resource-cd die volgens mij wel voor de goede drivers is.
Ik weet alleen niet als ik kies voor herstellen of ik dan de rest van mijn bestanden kwijt ben.
De garantie is inmiddels om en ik zal op de Dell site kijken voor meer info.
 
Ik dacht dat Dell op een zogenaamde verborgen partitie op je PC de herstelbestanden voor Windows XP had staan. Maar daar kun je op de Dell-site meer over lezen.
 
Als je de Cd die er bij zit laat werken,wordt alles naar Fabrieks instelling gezet.

Dan ben je alle data kwijt.

Dus vertel eens precies wat op de Cd"s staat en hoeveel er bij zijn.
 
Laatst bewerkt:
re

Het is zover, ik kom het interner ook al niet meer op.
maar goed dat ik deze nog heb.
Nu alles opnieuw erop .................gloeiende gloeiende........
 
Het is zover, ik kom het interner ook al niet meer op.
maar goed dat ik deze nog heb.
Nu alles opnieuw erop .................gloeiende gloeiende........

Goede Morgen....Tot 10 tellen en nog een keer..enz Succes:D
 
re

Er komen steeds meer problemen bij
Geen internet
avast werkt niet meer
nog langzamer dan ie was
pffffffffff
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan