trage utorrent met speedtouch, port probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cossy

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Beste fijne medecomputervrienden,

Ik heb het fantastische glasvezelnetwerk van KPN, gebruik de speedtouch 780... utorrent... 1355k/byte download en 587k/byte upload volgens speedtest....

mooi allemaal.. maar dan het bekende probleem bij meerdere mensen, trage Utorrent wat veroorzaakt wordt bij mij door geen werkende poort.

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat ik moet doen om dit voor elkaar te krijgen??? ik ben digibeeeeet!

thx
C

Grofweg,

Je moet in de router instelling opgeven van de firewall, dat de poort die Utorrent gebruikt, vrijgegeven moet worden.

met welke snelheid verwacht je te downloaden dan
je speed test was
1355k/byte download
587k/byte upload
dat moet je ongeveer gedeeld door 8
en dat is de download speed!
dus ongeveer 150 KB/s

bedankt maar hoe weet ik welke poort(en) kan gebruiken/???

utorrent heeft reeds een poort geselecteerd die je kunt gebruiken
verder zou je elke poort tussen de 1024 en 65000 (en een beetje) kunnen gebruiken

En moet je geen gigabit router hebben om glasvezel te gebruiken? Zo'n 780 is toch al harstikke oud? of zie ik dat nu verkeerd?

Dat zou best wel eens kunnen wat bovenstaande zegt.

Als de router de snelheid niet kan doorvoeren, dan kun je een verbinding hebben van 10000Mbps maar dan krijg je alleen maar wat de router kan geven.

Allemaal bedankt voor de info, echter zoals ik al aangaf, ben ik een redelijke digibeet....

via speedtest waren inderdaad mijn up/download snelheden aan de goede kant maar met Utorrent dus zo traag als het maar kan zijn.

Maar zal proberen de poorten anders in te stellen en anders een 'giga router' aan te schaffen....

Dat zou best wel eens kunnen wat bovenstaande zegt.

Als de router de snelheid niet kan doorvoeren, dan kun je een verbinding hebben van 10000Mbps maar dan krijg je alleen maar wat de router kan geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan