trage verbinding

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Ik heb xs4all adsl lite. Voorheen had ik een snelle verbinding ook met e-mail. Sins kort ben ik verhuisd, de boel door de kpn laten aansluiten. Nu heb ik wel snel internet maar het binnenkomen van e-mail gaat veel trager. Ik gebruik Microsoft Outlook en verder een Thomson Speedtouch 510 modem. Volgens een test bij xs4all heb ik nu een donloadsnelheid van 2558 K-bit. Kan iemand mij helpen om het ontvangen van e-mail sneller te laten verlopen?
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Ruut

Laatst bewerkt:
Ik heb er eerlijk gezegd, niet zoveel verstand van, maar volgens mij is het bij ADSL zo, dat hoe verder je van dat kasje (ergens in je woonplaats of zoiets) afzit, hoe trager de verbinding. Daar stond een tijdje geleden nog iets in de UPC-krant.

Ik wil eigenlijk wel weten wat vraagsteller onder traag verstaat.
Hoelang doe je er bijvoorbeeld over om laten we zeggen een mailtje van 4 of 5 mb binnen te halen?

In antwoord op de vraag wat ik met traag bedoel het volgende.
Op mijn vorige adres kwam DIRECT alle mail binnen bij het openen van Microsoft Outlook. Nu krijg ik eerst rechtsonder een bewegende voortgang "bezig met verzenden/ontvangen en het aantal %. Vaak duurt dat zeker 40 tot 50 seconden, ook al is het maar een mailtje van 3 regels. En dan pas verschijnt de mail. Natuurlijk, als er foto's e.d. bijzitten duurt alles langer, dat snap ik. Maar dit niet.
Met vriendelijke groet,
Ruut

Okay, duidelijk.
Zit je virusscanner niet dwars. Het kan zijn dat deze het binnenkomen van mail vertraagd!

In principe zou dat natuurlijk kunnen, alleen ik heb dezelfde als hiervoor. Dus naar mijn idee kan het daar niet aan liggen. Zou het kunnen liggen (ik bedenk ook maar wat) aan de verbinding tussen de splitter en het modem en die tussen het modem en de PC?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Ruut

Lijkt mij niet, immers je zegt dat je snelheid zelf okay is maar alleen je mail duurt even.....
Ik ga nog eens op zoek. Wellicht ligt het aan de mailserver van je provider!!

Ja, daar heb je gelijk in. Had ik nog niet aan gedacht. Ik wacht je eventuele reactie af.
Met vriendelijke groet, Ruut

Raymon,
Ik heb de virusscanner (McAfee) voor de uitgaande post (ook wormen) uitgezet. Nu gaat zowel inkomend als uitgaand alles weer op normale snelheid. Bedankt voor je hulp.
Groet, Ruut

Ik had al zo'n vermoeden dat het aan je virusscanner kon liggen.
Zolang je inkomend maar wel laat scannen :rolleyes:

Fijn dat het opgelost is!

Ja, uiteraard inkomend gewoon zo galaten.
Groet, Ruut

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan