Trage verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

drommels

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2006
Heb van de week mijn internet kabel omgelegd, dus het stekkertje eraf geknipt.
Nieuw stekkertje erop, maar nu is laadt Firefox websites erg traag. Kan dit liggen aan een slecht contact/sluiting of kunnen er andere problemen zijn.
De laptop is via een router met internet verbonden. Wanneer ik de laptop naast de router zet met een fabrieks-internetkabel is er geen vuiltje aan de lucht.

Tja, dat probleem lijkt dan toch wel erg zeker van de kabel te komen... Hoe lang is die "omgelegde kabel".... want een zeer lange kabel [van de goedkope catagorie] levert ook signaaldemping op..... Zet het stekkertje er nog eens opnieuw aan.......

Tja, dat probleem lijkt dan toch wel erg zeker van de kabel te komen... Hoe lang is die "omgelegde kabel".... want een zeer lange kabel [van de goedkope catagorie] levert ook signaaldemping op..... Zet het stekkertje er nog eens opnieuw aan.......

Het is een kabel van een meter of 15, zonder afscherming. Maar hiervoor heeft hij het gewoon perfect gedaan, dus aan de afscherming kan het niet liggen.
Ik zal nog eens een nieuw stekkertje aanknijpen.

Let op de kleurcodering: van PC/Laptop naar router moeten de kleuren in de stekkers aan beide zijden in dezelfde volgorde komen [dus niet "crossed"]
Pin 1: oranje-wit
Pin 2: oranje
Pin 3: groen-wit
Pin 4: blauw
Pin 5: blauw-wit
Pin 6: groen
Pin 7: bruin-wit
Pin 8: bruin

Met een kabel heb je 2 mogelijkheden qua verbinding als de adres sluiting maken, of slecht kontakt of verkeerd o zitten:
1 Het werkt perfect.
2 Het werk in zijn geheel niet.

Een trage verbinding kan nooit aan de kabel liggen.
Wel aan de lengte, maar dan moet je echt richting de 150 meter gaan bij 1 pc.
Ik mag 90 meter kabel certificeren, en dan is er dus nog steeds perfecte verbinding.
Een ader die sluiting maakt: dan heb je geen verbinding, en bij een slecht kontakt krijg je kontinu de melding dat de kabel niet aangesloten is.
Niets heeft te maken met de snelheid bij een kabel van 15 meter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan