Trage wifi Telfort met Experia Box v8

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
beste, Leden

Ik heb een probleem met het wifi verbinding op mijn Experia box v8 ik heb traag internet op de laptop en telefoon soms valt alleen de wifi en komt na 2 minuten vanzelf terug met kabel op de laptop en computer(rechtstreeks via modem aangesloten) krijg ik wel de beloofde 30mbits zie foto
4180742910.png

nu had ik 5mbit en soms 8mbit download en upload 2,55 mbit(standaatd 30mbit en 3 mbit)
ik dacht dat het aan me modem lag en heb ik telfort gebeld/via webcare twitter gesproken en ze zijden dat ik via kabel wel de 30mbit internet verbinding haalden volgens hun systeem en bij wifi stonden de instellingen verkeerd en daardoor ik niet meer dan 8mbit kon krijgen nu heeft de webcare gezegd de modem te resetten en dan wel de beloofde snelheid kon halen dus weer de klantenservice gebeld om niks fout te doen(resetten instellen kan ik wel) na de stappenplan te doen die de klantenservice zij heb ik nu wel goede internet verbinding maar niet de echte bedoelde snelheid net als lan

zie foto van speedtest wat ik nu haal via wifi na resetten modem
4180776596.png

ik heb na het resetten de wifi de naam en wachtwoord van de standaard naar weer de zelfde wifi naam/wachtwoord gezet dat ik zelf had ingesteld voor het resseten
ik heb het wifi kanaal op 13 gezet omdat niemand die in onze straat heeft
ook staat de Bandwidth op 20 MHz hoe die standaard ook staat maar kan hem naar 20/40MHz zetten

hoe kan ik met wifi de rond de 30mbit en 3mbit hallen of is dat niet mogelijk ik haal wel de de helft met wifi als ik 1 meter van af sta

telfort zegt bij tv kijken gaat de internetsnelheid omlaag van wifi en bekabeld maar als we hem op stand-by zetten gaat de snelheid weer omhoog

wat ik heb is
ik heb internet+tv van telfort
ik heb internet standaard met 30mbits
en tv is standaard

Groetjes, musaneter1

Simpel, 30Mb is via kabel en dat haal je nooit met WiFi.

Via WiFi zit je gemiddeld tussen de 12Mb en 15Mb. Je zit dus goed.

Je bent sterk afhankelijk waar je PC en je modem staat en wat zit er aan belemmering tussen. Daarnaast ook nog eens de vraag.... wat kan er nog meer op jou storen. Ander apparatuur in jou huis kunnen ook storen. Daarom is die afscherming van kabels zo belangrijk. Iets wat vele mensen vergeten en wat nooit wordt gezegd bij providers.

Gewoon even ter info. Je moet een weten hoeveel procent van de Nederlanders een slecht netwerk hebben opgezet die ondermaats is. Leuk he de bouwmarkt en dunne kabels leggen omdat die goedkoper zijn.

Het aanpassen naaar 20/40MHz heeft geen zin. Als jij maar tot 20 gaat dan schakelt deze daar naar toe.

Ook is het nog eens zo dat als een apparaat een ander bandbreedte gebruikt dan zal de modem ook de laagste kiezen.

Laatst bewerkt:
dankje wel dat ik nu goed zit met kabel en draadloos ik zit het meest in de woonkamer met me laptop/mobiel waar ook de modem staat en ook zit ik wel eens in me kamer 1verdieping hoger net een verdieping boven van de modem waar de pc(lan) staat daar gebruik ik de pc en soms ook de laptop en voor de rest heb ik geen ander apparaat die ik gebruik

alleen gebruik ik de Lan powerline adapters(zonder wifi er in) voor de 2de tv van telfort voor boven en dat werkt opzicht goed ook werkt het goed op de ps3 maar ps3 is gewoon op wifi

maar hierbij weet ik nu dat mijn modem de goede speed haalt lan en wifi

LAN Powerline... die dingen dat je via je elektraleidingen in huis op ieder stopcontact een WiFi punt kan hebben........

Nooit gebruiken. Dat is zooi eerste klas. jij hebt er misschien geen last van, maar het is gewoon zooi. Dit omdat het elektra namelijk een sterk magnetisch veld hebben. Daarnaast zijn er heel veel elektrische apparaten die op het elektranet storen.

Maar goed het is jouw keus. Ik kies er niet voor. Ik heb er hele slechte verhalen over gehoord en tevens zelf ervaren. Daarbij ik ga mijn netwerkkaart niet aan zo'n ding hangen. Als het fout gaat dan slaat meteen de 230V verkeerd in mijn pc. Dag PC..... en raad eens wie daar blij mee zijn... precies de verkopers.

Wat ik zou doen is gewoon een eigen kabel trekken. Max. 90 meter lang en niet gaan zitten rijgen of veel koppelingen gebruiken. 1 kabel rechtstreeks naar de modem en dat naar een WiFi accespoint. Geen repeater of versterker (is het zelfde) Deze dondert je snelheid meteen voor bijna 50% naar beneden toe. Een accespoint daarentegen wordt aan de LAN gekoppeld op je modem en zet het signaal van een vaste kabel om in een WiFi signaal.

De lan poweline is alleen waarmee je via stopcontact lan verbinding hebt geen wifi ik gebruik het alleen voor de 2de tv ontvanger voor de rest is het allemaal rechtstreeks bedraad

Ik zeg niet dat het slecht is, maar ik zou het persoonlijk afraden, maar als jij er tevreden mee bent... wie ben ik.

Het is een persoonlijke voorkeur. Signalen blijven via dat systeem gewoon hoe dan ook via het elektriciteitsnetwerk gaan. Elektriciteit KAN storen op WiFi en is niet afgeschermd voor signalen van buitenaf etc.

Tevens verzwakken deze ook het internetsignaal. Er worden maar 2 draden gebruikt in plaats van 4. Dus er moet al het 1 en ander worden veranderd.

Meer zeg ik niet.

Succes.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik hier LAN, Wifi en al jaren 3 powerline adapters. Nog nooit problemen mee gehad.

Beste Edmoor. Ik zeg ook niet dat het problemen zal geven, maar kan geven. Ik heb er persoonlijk slechte ervaringen mee.

Vandaar dat ik ook schreef dat het een persoonlijk voorkeur betreft. Ik zal zeker niet zeggen dat het slecht is. Ik zou alleen andere materialen gebruiken, maar als het voor hem voldoet en hij net als jij tevreden bent... wie ben ik om dat tegen te spreken. ;)

Hmm ik heb hem ook sins 1,5jaar powerline van dlink (zit geen wifi op) en nooit problemen net als edmoor maar ik heb er 3 poweline adapters waarvan ik 2gebruik hierbij kan ik hd op de 2de interactive tv kijken boven kan naar de plek waar het nu staat er geen kabel rechtstreeks naar aansluiten omdat we beton blokken hebben en naar die plek hierdoor niet gaat alle andere plekken in de boven verdieping kan wel

Maar ik vind de powerline adapter van dlink heel eeg goed werken ook haal ik er op de interactieve tv goede verbinding voor sd en hd kanalen en ook kan ik er online mee gamen op de ps3

Dus ik twijfel nu of ik er ook slechte evaring mee kan krijgen na loop van tijd als jou masala09 of goede evaring maar tot nu toe is het super als ik mag vragen Masala09 waarom jij slechte ervaring hebt met de powerline

Ik zal even morgen hier een slotje op zetten als iemand niet reageert

Dat mag je vragen. Bij mij vertraagde het internet enorm met als resultaat dat de verbinding op den duur wegviel. Vraag mij niet meer naar het merk, want dat weet ik echt niet meer. Misschien waren dat nog kinderziekten of misschien had ik net een maandagmorgen product. In ieder geval heb ik het teruggebracht en een accespoint gekocht. Kostte mij wel iets meer, maar goed ik heb er geen spijt van. Tussen mij en de modem zit een metertje of 30. Dit i.v.m. kantoor aan huis die niet in mijn huis zit maar in een gebouw ernaast. Tevens makkelijk als ik vanuit de tuin wil werken. Daar zit er ook 1. Kantoor is in feite bekabeld, maar draadloos hebben wij daar ook. Beide modems hangen in de meterkast van het huis. Zo heb ik een thuisnetwerk en een bedrijfsnetwerk. Beide zijn overal te gebruiken. Mocht de ene uitvallen dan heb ik de andere nog.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan