Trage windows xp boot na update naar 22.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbonl64

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Ik heb een probleem met mijn moeder haar PC (w XP). Nadat zij klaagde dat windows traag opstarte, deed ik een systeemherstel. Dit lukte succesvol en startte weer als vanouds op. Echter nadat ik firefox updatete van 21.0 naar 22.0, was het probleem terug. Opnieuw systeemherstel gedaan naar een punt voor deze update loste het probleem op zich wel op en ik heb daarom ook voorlopig updates in firefox uitgezet. Natuurlijk blijven beveiligingsgaten zodoende ongedicht en is dus geen blijvende oplossing. Aan wat kan dit probleem precies liggen en hoe los ik dit op?

Vriendelijke groet,

Andy

Laatst bewerkt:
Hoe goed is de harde schijf nog? Misschien kan je ze beter vervangen en dan nog je gegevens achteraf terugzetten...

Goed lijkt me? Er zijn nooit problemen van vastgesteld. De PC is denk ik 4 jaar oud (heeft vroeger vista opgestaan, maar dat had ze niet graag...).

Laatst bewerkt:
Iemand die een oplossing heeft? Ligt volgens mij echt niet aan de harde schijf.

Je kan natuurlijk altijd Windows eens schoon installeren, maar dan moet je alle software handmatig erbij doen. Ken je CCleaner of heb je iets soortgelijks? Laat dat dan lopen.

Je hebt zeker een virus scanner en je hebt die zeker deze week laten lopen?

Ja, er staat Avast op. Die heeft gisteren een scan gedaan, maar niets gevonden. Ik kan CCleaner eens gebruiken.

Ik zou windows opnieuw kunnen installeren, maar dat is 2 uur werk voor een geïsoleerd probleem. Ik snap nog niet eens hoe firefox in hemelsnaam het opstarten van een pc kan beïnvloeden of iets te maken heeft met windows op zich.

Laatst bewerkt:
Het is een geleidelijk process. Bij een auto wordt in loop van de tijd het olie slechter. Vroeger of later moet je het vervangen. Het komt dan niet meer op een keer meer of minder starten aan. Windows "vervuilt" ook uit zich zelf. Alleen kan je dan jouw fout omschrijving krijgen. Een alomvattende oplossing heb ik voorgedragen.

Success,
....Lutz

Ik heb dus windows xp maar helemaal opnieuw geïnstalleerd, geupdated naar sp3, opnieuw firefox v22.0 geïnstalleerd en... zelfde probleem.

Blijft nog de vraag, wanneer je voor de laatste keer schijfcontrole hebt laten lopen, en of je de harde schijf snel of langzaam geformatteerd hebt. Bij een snelle formattering blijven schijf fouten onopgemerkt. Dan moet je schijfcontrole gebruiken met alle twee opties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan