trage zoekactie server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCartridgeSho

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Beste

Ik heb hier op mijn werk een HP Proliant ML110 van 5 jaar oud.
- Processor Intel Xeon 3065 - 2.33 GHz
- 4 GB RAM
- Besturingsysteem Windows Server 2008 Service pack 2
- Interne hardeschijf
- Externe hardeschijf via USB

Server is verbonden met andere 3 PC's via een kabel en een PC is verbonden met een wifi.

Onlangs hebben wij een niuwe ERP programma voor ons bedrijf gekocht en geinstalleerd.

Alles werkt ok, snelle internet, snelle download snelheid maar ons ERP programma is niet altijd snel.

Als ik op een van de 4 PC's een zoekoptie doe naar een artikel in ons ERP programma ( + - 100 000 producten ) duurt het heel lang. Als ik dan op de servel zelf ga via externe bureaublad en ik doe hetzelfde zoekopdracht, dan duurt het enkele seconden.

Nu is de vraag, waar ligt het probleem? 4 PC's hebben allemaal windows 7 staan. Server is eigenlijk onze opslagplaats, onze share point.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik ben zelf amper begonnen met 2008 (2003), maar het lijkt erop dat je server wel direct & goed indexeert, maar alle clienten niet.

Met name dus de ERP, & dan vraag ik me af hoe het met de toegangsrechten ( SYSTEM ) zit...

Waar kan ik dat zien? Er loopt hier een windows programma, windows SBS Console, er zijn 8 users en zijn allemaal administrators. ERP is geinstaleerd op externe schijf.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan