Trager door Fritzbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesje55

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Berichten
13
Hallo,
Ik heb via xs4all naast ADSL ook telefoon aangevraagd.
Hiervóór had ik telefoon van KPN met isdn, maar ik wil nu telefoneren met 1 lijn. Liefst met drie telefoons.
Omdat ik dat wilde, moest ik mijn Speedtouch 716i v5 WL vervangen door een Fritzbox Fon WLAN 7170 volgens xs4all.
Vragen:
1 klopt dat?
2 is mijn pc trager door de Fritzbox, is daar iets aan te doen?
3 kan ik met de speedtouch ook 2 of drie telefoons in combinatie met internet gebruiken, want internetten ging veel beter met die speedtouch.

Groeten,
Liesje55
 
Beste,

Hoewel de ST 716 v5 WL best een aardig modem is kleven er ook nadelen aan. Zo is bijvoorbeeld de voip functionaliteit niet helemaal goed omdat er een goedkopere/uitgeklede chip is gebruikt. Nummerweergave werkt bijvoorbeeld niet: <http://www.speedtouch.nl/info.html#nummerweergave>.

Los daarvan zou ik willen opmerken dat het met alle SpeedTouch VoIP modellen van deze generatie slechts mogelijk is om 1 VoIP provider in te stellen. Dat kan vervelend zijn omdat verschillende providers voor hetzelfde telefoongesprek andere tarieven rekenen en de rekening hoger uitvalt dan nodig omdat je niet via de voordeligste provider belt (bij de Fritzbox FON kan dit wel).

Daarnaast is deze modem, in het algemeen gesteld, al behoorlijk oud. Dat houdt doorgaans in dat niet alle huidige communicatie protocollen worden ondersteund waardoor je (op den duur) bijvoorbeeld niet de beloofde snelheid haalt of andere gebruiksmogelijkheden misloopt.

De Fritzbox daarentegen lijkt een modern modem met een goede uitrusting. Bovendien is XS4ALL de leverancier van de internet verbinding en als zij bij een abonnement een modem aanbieden is dat op die verbinding getest en zou in theorie alles dus op z'n minst goed moeten werken aan de internet kant.

Om op jouw vragen terug te komen:

1. De 716i v5. modem is een ISDN uitvoering van de 716 modem. Een ISDN modem kan je inderdaad nooit op een analoge lijn gebruiken.

2. Een PC wordt niet trager door een netwerk aansluiting tenzij er sprake is van een hardware defect of een probleem met de installatie daarvan. Misschien maak je gebruik van een draadloze verbinding die niet goed werkt (die zal je dan opnieuw moeten configureren). In dat geval zou je eens kunnen kijken of het probleem zich ook voordoet als je een kabel gebruikt.

Leg anders eens uit wat je doet, wat er gebeurt en waar deze traagheid zich voordoet.


3. Op de 716 kan je niet zonder meer drie telefoons aansluiten. Bovendien vertel je niet wat voor telefoons je hebt of wilt gaan gebruiken dus is de vraag zo eigenlijk ook niet goed te beantwoorden.



Tot zover maar even. Hope it helps.



Groet,

Koos
 
Ik heb heel veel aan je uitleg over de twee modems. Nu weet ik dat ik in elk geval de Fritzbox blijf gebruiken!
De traagheid zal inderdaad veroorzaakt zijn door de draadloze verbinding.
Ik heb toch maar weer een monteur besteld die me hierbij hopelijk kan helpen
:rolleyes:
Op dit moment zijn twee gewone telefoons op de Fritzbox aangesloten, die in de meterkast is geplaatst, zodat die telefoons erop kunnen worden aangesloten.
Daarom zijn de twee pc's in huis nu allebei draadloos met de Fritzbox verbonden.
Misschien kan de monteur ook hier nog mee helpen.
Nogmaals bedankt!
Groeten,
Liesje55
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan