Trager en trager en trager en trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Berichten
2.920
Heb hier een systeempje staan met een amd k6@350, 128 mb geheugen, windhoos 98se , en een videokaart van 4 mb.(ATI 3d rage pro)

Die draait leuk maar met hele simpele spelletjes word hij na verloop van spelen almaar trager, totdat het dus niet leuk meer is.Ra ra hoe kan dat. Het systeempje word niet heet ofzo.

Dacht zelf aan geheugen of videokaart (maar die word niet warm of heet)

Groet Peter
 
Klopt namelijk sorry, helpmij is ineens vreselijk traag hier.
 
Hoi,

Voer in ieder geval de voorgaande tips uit.
Ik zou niet weten wat jou probleem veroorzaakt maar hier wat ALGEMENE tips om de (spel)prestaties van je PC iets op te krikken.

1.Beheer zelf je virtueel geheugen. Stel min/max in op 2.5* je RAM geheugen.(deze comp.>>>eigensch.>>>prest.>>>virt. geh.)
2.Laat windows denken dat het een netwerk PC is,ook al is hij dat niet.(deze comp.>>>eigsch.>>>prest.>>>bestandsys.>>>vaste schijf/inst.)
3.Stel je beschikbaar geheugen in dienst van (in dit geval) games door andere progs die op de achtergrond meedraaien uit te zetten.(msconfig) of contr-alt-del, alles uit behalve EXPLORER en SYSTRAY.
4.Defragmenteer regelmatig.
5.Zet cacheformaat op groot.(deze comp.>>>eigsch.>>>prest.>>>best.syst.>>>cdrom)
6.Virusscanner uit tijdens spelen.
7.Zorg steeds voor de laatse drivers.

Suc6
 
Bedankt voor de ideeen FunZip maar helaas al gedaan/ geprobeerd. Enne visuscanner uit, dat doe ik maar niet hij zit namelijk aan een netwerk en constant op i-net(adsl)Dus vandaar.

Bijkomende info:

Ik bedacht me net dat het geheugen ook langzaam volloopt. hij begint met iets van 80 mb in gebruik en dat word dus ook langzaam meer totdat ie vol zit (128 mb).
 
Geplaatst door petje11
Maareh, niemand die wat weet?
Sorry dat ik het zeg, maar dit is dus niet de bedoeling. Je opent per ongeluk 2x een onderwerp, dan is het niet de bedoeling dat je twee topics "levend" gaat houden.

De mod van deze hoek was al geattendeerd, helaas zijn ze nog niet online geweest.

AUB niet meer reageren, verder gaan in de eerder genoemde link.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan