Hallo,
Ik heb een probleem met de internetsnelheid via WiFi, terwijl snelheid binnen het netwerk zelf (bijvoorbeeld bestand kopieeren van/naar mijn NAS) wel snel gaat.
Mijn opstelling is als volgt:
Ziggo Kabelmodem (wordt niet meer als router gebruikt)
- Linksys E2000 Router (Wireless N only)
* PC (Lan)
* Laptop (WiFi)
* NAS (Lan)
Daarnaast nog diverse andere apparaten via WiFi/bedraad (TV, Mediaspelers, Xbox, Wii, printer)
Het volgende is het probleem:
Snelheidstest via speedtest.ziggo.nl (heb 60Mbit internet):
* PC (Lan): 60 Mbit download
* Laptop (Lan): 60 Mbit download
* Laptop (WiFi): +/- 20-25 Mbit download
Kopieeren groot bestand vanaf NAS:
* PC (Lan): 40-45 MB/s
* Laptop (WiFi): 6-10 Mb/s
De laptop haalt draadloos dus wel een goede snelheid (6 Mb/s = +/- 48 Mbit) als ik bestanden binnen het netwerk kopieer, maar zodra ik internet bezoek daalt de snelheid (lijkt ongeveer gehalveerd).
Voorheen had ik de Ziggo modem als Router 1, met daarbij als Router 2 de Linksys E2000.
Toen haalde ik met mijn laptop de snelheid van 60Mbit via WiFi, maar op Router 2 ook een stuk lager (heb deze opstelling veranderd door problemen die veroorzaakt werden door het Ziggo modem).
Heb al een drietal Firmware's geprobeerd (DD-WRT, de originele en nu Tomato). Allen met eenzelfde resultaat (de originele firmware zelfs iets langzamer).
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Ik heb een probleem met de internetsnelheid via WiFi, terwijl snelheid binnen het netwerk zelf (bijvoorbeeld bestand kopieeren van/naar mijn NAS) wel snel gaat.
Mijn opstelling is als volgt:
Ziggo Kabelmodem (wordt niet meer als router gebruikt)
- Linksys E2000 Router (Wireless N only)
* PC (Lan)
* Laptop (WiFi)
* NAS (Lan)
Daarnaast nog diverse andere apparaten via WiFi/bedraad (TV, Mediaspelers, Xbox, Wii, printer)
Het volgende is het probleem:
Snelheidstest via speedtest.ziggo.nl (heb 60Mbit internet):
* PC (Lan): 60 Mbit download
* Laptop (Lan): 60 Mbit download
* Laptop (WiFi): +/- 20-25 Mbit download
Kopieeren groot bestand vanaf NAS:
* PC (Lan): 40-45 MB/s
* Laptop (WiFi): 6-10 Mb/s
De laptop haalt draadloos dus wel een goede snelheid (6 Mb/s = +/- 48 Mbit) als ik bestanden binnen het netwerk kopieer, maar zodra ik internet bezoek daalt de snelheid (lijkt ongeveer gehalveerd).
Voorheen had ik de Ziggo modem als Router 1, met daarbij als Router 2 de Linksys E2000.
Toen haalde ik met mijn laptop de snelheid van 60Mbit via WiFi, maar op Router 2 ook een stuk lager (heb deze opstelling veranderd door problemen die veroorzaakt werden door het Ziggo modem).
Heb al een drietal Firmware's geprobeerd (DD-WRT, de originele en nu Tomato). Allen met eenzelfde resultaat (de originele firmware zelfs iets langzamer).
Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?