Tragere opstart na upgrade W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mebesu40

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2012
Beste allemaal,
Laptop gekocht met W8, geupgrade naar 8.1 en altijd een snelle opstart van Windows gehad. Onlangs geupgrade naar W10 en Windows start nu veel trager op.
Daarom eens naar de SSD gekeken(Samsung MZMPC032 HDCD, 32GB). Altijd gedacht dat de SSD de snelle opstart veroorzaakte, maar kijk ik nu in Schijfbeheer dan blijkt de SSD alleen als 'sluimerstandpartitie' ingesteld.
Ik kan ook nergens de SSD beheren of bekijken. Alleen Schijfbeheer geeft aan sluimerstandpartitie(11,22GB) en 'in orde'.
Vragen: waar is de rest van de 32GB? en hoe kan ik e.e.a. weer versnellen?
Alvast bedankt

Dit kan worden uit*geschakeld met het commando POWERCFG /HIBERNATE OFF in het opdrachtvenster (te openen via het Win-X startmenu

Bron: SchoonePC

Beste Terra*,
Ik zou graag het opstarten versnellen en de SSD beheren; wat moet ik daarvoor uitschakelen? De SSD?
Dat lijkt me toch niet of begrijp ik dit antwoord niet?

Beste Terrarabo,
Ik heb er een tijdje over nagedacht maar het uitschakelen van de sluimerstand is toch niet mijn vraag?
Ik heb een SSD van 32 GB en ik verbaas me erover dat dit blijkbaar alleen maar gebruikt wordt door Windows om af en toe eens in de sluimerstand te gaan staan.
Verder vraag ik me af hoe ik, in het algemeen, een SSD kan beheren.
Ik geef verder aan dat ik me hier nooit om bekommert heb omdat het altijd goed en snel werkte.
Na de upgrade naar W10 is het opstarten opeens een stuk trager en ik begrijp uit de verhalen op Internet dat het juist sneller zou moeten gaan?
Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan