Trailing Slash bij static html website

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Berichten
337
Hi allemaal,

Ik heb een vraag over de trailing slash bij mijn zelf geschreven HTML website.
Op dit moment heb ik alle subdirectories een eigen index.html gegeven, een voorbeeld URL wordt dan dus www.example.com/subc/
Als ik naar een file ga in deze subdirectory dan wordt de URL als volgt; www.example.com/subc/file (dus zonder trailing slash).
De URL www.example.com/subc/file/ is dus niet bereikbaar.

Is het verstandig om hier nog een htaccess rewrite rule voor te schrijven?
 
om wat te doen? de file wel beschikbaar te maken? error te genereren? error afvangen? user terugsturen naar de hoofddirectory?
 
om wat te doen? de file wel beschikbaar te maken? error te genereren? error afvangen? user terugsturen naar de hoofddirectory?

Eigenlijk puur voor de SEO en om ervoor te zorgen dat de gebruiker niet een error krijgt als hij de site wel met een trailing slash afsluit.
 
Je kunt kijken of, als er een slash is, of het een directory is, of je kunt kijken met een trailing slash is of het pad zonder slash een bestaande file is (OF je verplicht altijd een trailing slash via een rewrite en werkt daarvan verder)

Een en ander afhankelijk van welke andere rewrites je eventueel al doet.
 
Veel webshops die zeker belang hebben bij goede vindbaarheid laten de pagina eindigen op .html
/diry/subdir/
/dir/subdir/file.html
 
Nee dat is het niet.

Een bestand heeft meestal een extentie (.jpg) welke normaliter het einde signaleerd.
In elk OS wordt het pad van een map met een / erachter getoont en bestanden met hun respectievelijke extentie. (en als er geen extentie is wordt er niks getoond)

Het niet volgen van deze "conventie" is niet verstandig.

Overigens:
Het indelen van uw website in verschillende mappen met ieder een index.html is.... kortgezegd niet handig.
Je zou eens kunnen kijken naar PHP include of SSI include en daarmee een constructie uitbouwen welke een stuk handiger is.
 
Mee eens, of gewoon een eenvoudig cms :)

In elk OS wordt het pad van een map met een / erachter getont
Als aanvulling: op een "normale webserver" wordt dan in deze map naar index.html of index.php gezocht in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Windows Verkenner. Bestaat geen van deze twee bestanden dan wordt een bestandenlijst getoond. Dit is niet wenselijk dus providers hebben ervoor gezorgd dat dit niet gebeurt. Als de lijst toch wordt getoond zet dan Options -Indexes in het bestand .htaccess.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan