Hallo,
de laatste tijd begeef ik mij in de wereld van VBA, nu kom ik helaas wat kennis te kort.
Ik ben me aan het oriënteren op VBA cursussen, heb er nu 1 op het oog:
Programmeren in Visual Basic for Applications (VBA) "MasterIT Training"
omschrijving:
In deze VBA cursus komen aan de orde, macro's in applicaties, de basisprincipes van programmeren zoals statements, functies, variabelen, condities, loops, debugging en error afhandeling en de basis principes van object orientatie zoals objects, methods, properties en events.
Ook wordt aandacht besteed aan de messagebox en inputbox. Door het praktijkgerichte karakter van de training is er voldoende mogelijkheid om uw eigen voorbeelden in deze training mee te nemen.
Onderwerpen:
Programming Fundamentals
Exploring VB Editor
Mastering VB Editor
Advanced VB Editor Features
Creating Macros
Variables, Constants & Data types
Declarations & Scopes
Using Arrays
Using VBA Control Structures: If.. Then, Else & Select Case, Do.. Loop, For.. Next, With.. End With, For Each.. Next
Using Built-in VBA Procedures: Date & time, String and formatting function, MessageBox and InputBox function, Mathematical & Conversion Function
Creating Sub and Function Procedures
Parameter Passing, ByRef & ByVal
Operators
Using Forms and Modules
Properties, Methods and Events
Event-driven Programming
Using Objects
Analysing Object models with Object browser
Debugging & Error handling
Heeft er iemand ervaring met deze training of wellicht een goed alternatief?
Bij voorbaat dank.
de laatste tijd begeef ik mij in de wereld van VBA, nu kom ik helaas wat kennis te kort.
Ik ben me aan het oriënteren op VBA cursussen, heb er nu 1 op het oog:
Programmeren in Visual Basic for Applications (VBA) "MasterIT Training"
omschrijving:
In deze VBA cursus komen aan de orde, macro's in applicaties, de basisprincipes van programmeren zoals statements, functies, variabelen, condities, loops, debugging en error afhandeling en de basis principes van object orientatie zoals objects, methods, properties en events.
Ook wordt aandacht besteed aan de messagebox en inputbox. Door het praktijkgerichte karakter van de training is er voldoende mogelijkheid om uw eigen voorbeelden in deze training mee te nemen.
Onderwerpen:
Programming Fundamentals
Exploring VB Editor
Mastering VB Editor
Advanced VB Editor Features
Creating Macros
Variables, Constants & Data types
Declarations & Scopes
Using Arrays
Using VBA Control Structures: If.. Then, Else & Select Case, Do.. Loop, For.. Next, With.. End With, For Each.. Next
Using Built-in VBA Procedures: Date & time, String and formatting function, MessageBox and InputBox function, Mathematical & Conversion Function
Creating Sub and Function Procedures
Parameter Passing, ByRef & ByVal
Operators
Using Forms and Modules
Properties, Methods and Events
Event-driven Programming
Using Objects
Analysing Object models with Object browser
Debugging & Error handling
Heeft er iemand ervaring met deze training of wellicht een goed alternatief?
Bij voorbaat dank.