trainz railroad simulator 2006 doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

starlicht

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2013
hoi,

ik heb al een tijdje het spel trainz railroad simulator 2006.
ik draaide vroeger met mijn computer op XP geen probleemen met het spel. (toen)
nu draai ik op Windows 7 en wat denkje hij werkt niet.
als ik het programma aanklik dat start gewoon dan klik op op trainz starten en dan komt er een melding.
----------------------------------------------
your computer hardware of software is unable to communicate correctly with Trainz.
Ensure you have:
-Installed DirectX 9
-Installed the latest drivers for your video card. (ie. at www.nvidia.com or www.ati.com)
-tried both open GL an DirectX settings (Trainz Launcher->configure Trainz->display sittings)
----------------------------------------------
If the above doe not work, pleas consult you manual or visit technical support at http:// auran.com/trainz/technical_support.html

ik weet niet wat ik hiermee moet en alles is gewoon UP2Date.
help me alsjeblieft dan kan ik weer trein rijden en sporen bouwen.

MVG. starlicht

1.jpg2.jpg

En download en installeer alle driver voor jou hardware bv voor jou videokaart en driver voor chipset.

Installeer de DirectX installatie, die op de game cd-rom staat.

op de cd staat geen directX versie en ik heb al mijn drivers geinstaleerd

Heb je een andere cd van een game? Daarop zou het wel kunnen dat directx erop staat.

Klik op Start en typ in het zoekvak dat boven de Startknop staat: dxdiag. Klik daarna met de rechter muisknop op het bestand dxdiag.exe. Even later verschijnt er een venster in beeld met als titel 'Diagnostisch hulpprogramma voor DirectX'.
Als het eerste tabblad (Systeem) open staat, zie je bijna onderaan in dat schermpje de versie van DirectX staan. Bij jou zal dat zijn 'DirectX 11'.

Jouw spel heeft echter een oudere versie van DirectX nodig, namelijk DirectX 9.
Geen punt. Versie DirectX 11 laat je gewoon staan op je pc.
Je haalt versie 9 hier op en installeert die erbij. Het gedownloade bestand is klein (slechts 309 KB), maar het zal er voor zal zorgen dat het volledige installatiebestand voor DirectX 9 wordt binnengehaald. Na de installatie moet je je pc herstarten. Probeer daarna opnieuw het spel trainz railroad simulator 2006 te spelen.

het probleem is imidels opgelost.

mijn computer had eerst windows XP en ik heb hem toen geupdate naar Windows 7 maar dat kan mijn Moederbord niet aan heb imiddels windows XP weer terug en na het istalleren van de nodigr drivers,java en directX werkt het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan