traktor 3 in wine openen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene1979

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb als besturings systeem Linux mint 13 met het programma Wine.
Ik heb traktor 3 3.4.1 geinstalleerd met Wine maar als ik op het icoon van traktor klik gebeurt niks.
Ik heb gegoogle ik kwam op een engels forum terecht waar op stond dat deze versie redelijke werkte met Wine.
Dit is de site van het native forum waar ik het opstaat. http://www.native-instruments.com/forum/showthread.php?t=105874

Hoe kan het dan dat die persoon daar zei dat het bij hem wel werkt en ik hem niet geopend krijg ?
Kan dit soms ook per pc verschillen.

Laatst bewerkt:
Werken andere Windows programma's wel via Wine? Probeer anders gecko1.4 te installeren. Als ik het me goed kan herinneren is doe je dat met:
Code:
sudo apt-get install gecko1.4

Inmiddels werkt hij wel maar blijft contstand hangen en cpu slaat naar rood in en mijn native geluidskaart werkt sowieso niet.
De oplossing was door middel van 4 dll bestanden te downloaden die in de map van traktor te zetten.
Ik heb ook in Zorina os geprobeerd pakt hij helamaal niet.

Waar hij wel goed werkt is in ubuntu-12.04.1 maar dat programma geeft systeem problemen aan die hij niet laat zien en geen oplossing geeft.

Hmm, voldoet je systeem wel aan de systeemvereisten van Traktor 3? Probeer anders eens Traktor 2 of 1, je hebt kans dat die wel werken.
Wat geeft problemen? Ubuntu of Traktor?

Ik heb altijd traktor 2 op mijn windows 7 werkte prima.
Ubuntu gaf problemen ik heb die inmiddels opnieuw geinstalleerd gelijk geupdate en stuurprogramma geupdate en nu lijken de problemen op gelost te zijn.
Alleen vind ik nergens hoe ik mijn audio kontroler 1 van native kan installeren die werkt niet goed

Ik weet niet of je al een beetje vaardig bent met Linux, dat zou wel enorm kunnen helpen. Het probleem is een beetje dat standaard PULSEaudio staat geïnstalleerd, niet ALSA. ALSA is een stuk beter, en het kost aardig wat moeite om het goed voor elkaar te krijgen. handleiding
Hier staat een uitgebreide handleiding van hoe je moet zorgen dat je AK1 gaat werken onder Linux.

ik ben er vanaf donderdag mee bezig.
Ik had een site gevonden voor alsa drivers maar die deed verder niks ik had wel iets gelezen van complimeren van bestanden maar dat heb ik nooit gedaan.
Zal de handleiding eens lezen.

Die AK1 hoeft alleen met traktor te werken niet voor Ubuntu

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp maar ik ga morgen toch maar weer terug naar windows ook al is windows een zwaar **** programma maar helaaas.
Ben al 4 dagen bezig met traktor hij blijft maar steeds vast hangen kan mijn extern schijf niet in traktor zetten.
En mijn overige hardware werk ook niet eens

Laatst bewerkt:
Als je AK1 in Traktor werkend wil hebben, zal je hem ook in Linux werkend moeten krijgen. Ik ben het met je eens dat het een ***klus is om ALSA werkend te krijgen i.p.v. PULSE.
Zelf heb ik een DualBoot van Linux met W7, eventueel kan je dan proberen...

zware klus voor iemand die nooit heeft gedaan die site wat je mij gaf lijkt wel chinees voor mij, ik weet niet of ik die teksten/code kan kopieeren om het werkend te krijgen.
Dualboot met windows wil ik sowieso niet omdat als ik windows erop hoef ik linux ook niet lijkt mij.
Ik ben een windows hater omdat het rotzooi altijd problemen of rare dingen.
Liever voor traktor een apple maar dat kost geld en apple op windows kan ook heb ik wel gelezen.

Tsss. Als ik dit allemaal lees kan ik mij voorstellen dat je een windows hater bent. :x

WIndows is gewoon te vaak dat iets niet werk of je krijg rare bestaten toolbars en zo nog verder.

Ik ga het toch proberen op die AK1 aan de praat te krijgen moet ik dan met terminal doen en kan dan die teksten van de berichten kopieeren of wat is het makkelijkste ?

Ik moet even een kleine opmerking plaatsen bij de sites: er staat een aantal keer "su", maar dit moet "sudo" zijn in Ubuntu en afgeleiden.
Het klopt dat je een terminal moet openen. Om de tweede site als voorbeeld te nemen, moet je daar intypen/plakken:
Code:
sudo
---je wachtwoord wordt gevraagd. als je typt, komen er geen tekens voor, dit klopt---
/home/user# cd /etc/modprobe.d/
/etc/modprobe.d# vim sound

Tot voor kort was het voor mij ook allemaal Chinees ;). De basisdingen gaan nu al redelijk makkelijk, maar nog lang niet alles!

iedereen bedankt voor de reactie maar ik heb windows weer erop.
Ik krijg mijn randapparatuur niet werkend in Linux na 7 dagen proberen van smorgens 8 tot 23:00 uur ben ik inmiddels zat.
Linux is leuk voor te mailen en te internetten.

Kijk. Daarom haat ik Windows. :P
(Is niks mis mee, tis maar wat je gewend bent, en waar de software voor gebouwd is....)

windows enkele uren meer klaar met linux nog niet een ding aan het werk gekregen <zelf mijn muis hing vast bij het opstarten maar ik heb een mac book besteld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan