• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

transacties toewijzen met controle op bank- en kassaldo

• Onderwerp starter Onderwerp starter pbv7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pbv7

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2015
Goedemiddag,

In een excelbestand worden zowel alle banktransacties (2 bankrekeningen) als alle kastransacties bijgehouden. Er is een kolom debet/ credit (typering) en kolom met het bedrag.
O.b.v. van het type transactie worden de kolommen gevuld, bijvoorbeeld:

Omschrijving Debet Credit Bedrag
Debiteur betaling factuur Bank1 Omzet 100,-
Debiteur betaling factuur Bank2 Omzet 250,-
Betaling inkoopnota Kosten Bank2 300,-
Opname kas Diverse Kas 150,-

O.b.v. bovenstaande transacties wil ik een controle doen op begin- en eindsaldo per bank en kas.

Welke formule kan ik gebruiken om o.b.v. info uit debet/ credit kolom, het juiste bedrag toe te wijzen aan bank1 of bank2 of kas?

Bijgevoegd een voorbeeld ter verduidelijking

Thnx!!

Bijlagen

Zou je voortaan graag ook wat gewenste uitkomsten neer kunnen zetten in een voorbeeld? Maakt veel duidelijk..

Wanneer wordt een regel credit en wanneer debet? Bijv. no.105 BCDV/OMZET/6850 en no.108: kosten/BCDV/398,50. Deze posten worden respectievelijk bij- en afgeschreven van BCDV? Correct? Zo ja, dan voldoet deze denk ik:
Code:
=F2+SOM.ALS($D$6:$D$14;"BCDV";$F$6:$F$14)-SOM.ALS($E$6:$E$14;"BCDV";$F$6:$F$14)

Andere bankrekening/kas werkt analoog (vervang BCDV door Revo of Kas) en pas de F2-verwijzing aan. Is Caisse hetzelfde als Kas? Moet daar ook rekening mee worden gehouden? Zo ja moet bovenstaande formule worden uitgebreid.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wel handig.......:rolleyes:

Maar je interpretatie klopt, formule werkt, super:)!!

Thnx!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan