Transparant Inline frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

dtbroel

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Ik ben al een tijdje bezig met websites, maar ik zit weer met een probleem waar ik op internet geen werkende oplossing voor kan vinden.

Ik ben met een site bezig met een inline frame erin. In dat inline frame komt weer een framepagina. Ik wil de pagina's in die framepagina een transparant achtergrond geven zodat je de achtergrond van de pagina waarin het iframe staat ziet. Ik heb alles gedaan zoals op internet staat en dat werkt ook in Firefox, alleen in Internet Explorer werkt dit niet. Als ik trouwens een normale pagina, zonder frames in het Iframe zet, en die een transparante achtergrond geeft werkt dat wel in IE. Iemand die me kan helpen?

ik heb even ge googleld en ik heb deze vraag gevonden:
http://www.wmcity.nl/forum_topic.php?id=658738
er staat dat (inline)frames verouderd zijn en dat je beter kunt includen.

en ik vond ook nog dit:
http://www.dynamicdrive.com/forums/showthread.php?t=724

en dit:
I found it..
The solution is this:

1. First Give your iframe the allowtransparency="true" tag.
2. Make sure the source page's content has NO background color specified... not in the page itself, and not in any stylesheet linked to the page! This will make the body color pure white.
3. Add this to your iframe tag:
style=filter: chroma(color="#FFFFFF");

Step 1 and 2 makes the iframe transparent in netscape/mozilla/firefox. As long as the page has no other background specified, the transparency works... but if you specify a background color, the transparency is lost.

Step 3 makes it work in Internet explorer, IE's filter:chroma nukes the white background. That means you must make sure no other part of your page (or at least nothing in that iframe) has pure white, or it will be made invisible. That's pretty easy, if something is even slightly differently colored (for example #FFFFFD) then it won't be transparent.

So the example code:

<iframe src="anything.htm" frameborder="No" style="FILTER: chroma(color=#FFFFFF)" allowtransparency="true">
</iframe>

And "anything.htm" must not have any bgcolor specified in its body tag, or in a style section, or in any CSS that it's linked to.

Hope this was helpful to someone other than me

Laatst bewerkt:
Bedankt man!!:thumb:
helaas werkt het nog niet helemaal maargoed. Mss kan ik me beter verdiepen in includen. Kan iemand mss even kort uitleggen wat dat is:p

Include (server-side) wil zeggen, dat je de content van een andere pagina volledig in je pagina plakt. Vereiste is wel, dat je een server draait, aangezien een en ander geparst moet worden.

Je kunt dit het makkelijkst met PHP doen:

PHP:
<html>
  <head>
    <title>Includes</title>
  </head>
  <body>
    <?php
      include ( 'home.htm' );
    ?>
  </body>
</html>

In home.htm hoef je dan alleen de code te hebben, die tussen de body tags moet komen te staan. Dus geen <html>, <head> etc.

Maar zoals ik al zei, hiervoor moet je wel een server draaien. Voorbeelden hiervan zijn WampServer, XAMPP en USBWebserver.

Kijk voor meer informatie eens in het PHP forum.

Oke, hier snap ik niet zoveel van :p maar alsnog bedankt voor de moeite.

Toch maar wat met dat Iframe ofzo proberen of zijn er nog andere oplossingen?

ik zou inderdaad PHP gebruiken
hij bedoelt dat je PHP alleen op een server kan testen
offline testen werkt alleen met een soort lokale server, denk aan bijvoorbeeld Wamp of Xamp.
met PHP kan je erg veel maar het includen is wel een groot voordeel en het is erg makkelijk.
het voordeel van PHP is dat het in elke browser hetzelfde resultaat geeft omdat het 'Server-side' is
dit betekent dat het op je server wordt uitgevoerd en vervolgens wordt het resultaat doorgestuurd naar je browser.

de gebuiker ziet dus alleen een mooie HTML pagina (als het goed gecodeerd is)
maar jij kan bijvoorbeeld hetzelfde navigatiemenu op elke pagina plaatsen door het in een appart bestandje te zetten en het dan te includen op elke pagina.

dit is wat ik bijvoorbeeld doe op mijn site.
het is een stuk gemakkelijker in her onderhoud.
je hoeft in plaats van hoeveel pagina's je ook hebt maar 1 bestandje te veranderen als je in je navigatiemenu een extra link wilt hebben.

als je PHP wil gaan gebruiken moet jouw Host dat echter wel ondersteunen.

ik hoop dat je het nu wat beter begrijpt

voor de Frames heb ik geen oplossing.

MvG
tiran818

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan