transparant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim066

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2010
Ik heb in me form de formborderstyle op none gezet maar nu heb ik een plaatje op de achtergrond gezet met ronde hoeken hoe kan ik deze hoeken transparant maken...?

Weet iemand hier iets op?
alvast bedankt...!

Dit doe je al bij het maken van je plaatje.

Dit doe je als volgt:

Je maakt een nieuw bestand aan met transparante achtergrond.
Dan voeg je je plaatje in.
Rond de hoeken af
Sla het op als een .png (alleen png slaat op zonder achtergrond, dus transparant)

Succes ermee:)

Ik snap je niet echt kan je het een beetje beter uitleggen...!

Stap 1:

Maak een nieuwe afbeelding. Deze moet er ongeveer zo uit zien:

(Zorg alleen wel dat het iets netter is dan in dit voorbeeld ;))

Stap 2:

Stel de afbeelding in als achtergrond van je form (die staat op FormBorderStyle.None).
Je zou eventueel de BackgroundImageLayout op Stretch kunnen zetten.

Stap 3:

Zet de TransparencyKey van je form op precies dezelfde kleur als de kleur van de randjes op je afbeelding.

Nu zou het moeten werken.

Bij mij werkt het wel. Dus zeg a.u.b. even wat er niet werkt.

Ik heb de hoeken blauw gemaakt omdat ik die kleur niet ga gebruiken dus ik stel dezelfde gegevens in van de kleuer bij transparencykey en ik start t form maar die hoeken blijven blauw weet jij hoe je dit op kan lossen...?

Welke kleur gebruik jij misschien dat t daar aan ligt...!

Je moet echt precies dezelfde kleur selecteren.

Kijk dus uit dat het de goeie kleur is. Gelukkig gebruikt Microsoft vaak dezelfde ColorDialog. Dus onthoud bijvoorbeeld het laatste vakje van de eerste rij.

Zie hier:

Zet de TransparencyKey van je form op precies dezelfde kleur als de kleur van de randjes op je afbeelding.

Om deze exacte kleur te krijgen open je het bestandje(plaatje) in Paint, selecteer je het pipetje (
oduU0.png
) en klik je op de kleur die je transparant wilt hebben op je form.

Druk daarna op ''Kleuren bewerken''
TJtZJ.png

Noteer de cijfers bij de hokjes "Rood", "Groen", "Blauw":
nlF49.png

Ga daarna naar je code toe en zet dit in je form_load:
PHP:
Me.TransparencyKey = Color.FromArgb(CijferVanRood, CijferVanGroen, CijferVanBlauw)

Vervang CijferVanRood, CijferVanGroen, CijferVanBlauw door de cijfers die je genoteerd hebt bij de hokjes in paint.

Of zet ze van rood naar blauw in dit vakje bij de properties van je form op deze manier:
YQutl.png

Rood --> CijferVanRood
etc.

Dat zou moeten werken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan