Transparante achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joren 007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2004
Hallo allemaal,

Ik heb wat normale GIF-jes en JPEG-jes voor mijn website. Alleen hier zit een groot wit blok omheen. Nu heb ik die al geprobeerd te verwijderen met Paint Shop Pro X, maar die zet er telkens tijdens het opslaan weer een witte achtergrond achter. Wie weet wat ik moet doen?

Joren 007

PS. Als je de vraag niet snapt, zeg het dan even!

Met GIF-afbeeldingen kan het wel, maar met JP(E)G niet. Weghalen met bijvoorbeeld PSP en dan opslaan als GIF, niet met JP(E)G

Hoe heb je de afbeelding transparant gemaakt??

PNG is trouwens ook transparant (zie ook mijn avatar hier op het forun).

rve123 zei:
PNG is trouwens ook transparant (zie ook mijn avatar hier op het forun).
Transparantie bij PNG met 24 bits kleur is buggy in IE:

attachment.php

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;294714

In Fx gaat het wel goed, of als gif: :)

attachment.php

Vr.Gr. Egel.

Bijlagen

6,3 KB · Weergaven: 1.532
  • r.gif
    r.gif
    2 KB · Weergaven: 2.695
Laatst bewerkt:
Joren 007 zei:
Ik heb wat normale GIF-jes en JPEG-jes voor mijn website. Alleen hier zit een groot wit blok omheen. Nu heb ik die al geprobeerd te verwijderen met Paint Shop Pro X, maar die zet er telkens tijdens het opslaan weer een witte achtergrond achter. Wie weet wat ik moet doen?
JPEGS kun je niet transparant maken - die zul je eerst als GIF op moeten slaan.
In een GIF kun je één kleur aangeven die je transparant wilt maken.
Het makkelijkst gaat dat door de achtergrondkleur in PSP op die kleur te zetten. En dát gaat weer het makkelijkst met het pipetje. Schakel dit in, zet het op de kleur die je transparant wilt maken en klik met je rechter muisknop (met de linker stel je op die manier de voorgrondkleur in).
Vervolgens ga je naar Kleuren/Colors > Transparantie van Palet instellen/Set Palette Transparancy.
Daar geef je aan dat de transparantie toegepast moet worden op de achtergrondkleur.

attachment.php

(In het plaatje hierboven is deze kleur transparant gemaakt, waardoor de titelbalk van het venster doorzichtig is geworden. :))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan