transparante icoontjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Presphire

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2003
ik wil graag de text onder mijn desktop icoontjes transparant maken, dus als je wallpaper bijvoorbeeld creme-wit of whatevah is, dat je geen witte text van je icoontjes hebt :D
snappie allemaal?!?

en als je een icoontje aanvinkt, wordtie blauw, hoe kan ik dit ook evt transparant maken?????? :eek:

zo wel cewl wezen :cool: :D :cool:

Als je XP draait....

Hoewel deze instelling als standaard door Windows XP wordt ingesteld, hier toch nog even de procedure om dit weer in te stellen wanneer de instellingen om de een of andere reden gewijzigd zijn.

Ga via Start--Configuratiescherm en selecteer "klassieke weergave". Dubbelklik op het pictogram "systeem". Klik nu op het tabblad "geavanceerd". Klik op de knop "instellingen" in het schermgedeelte "prestaties". In het menu dat nu verschijnt scrollt u naar het vakje "vallende schaduw voor namen van pictogrammen op het bureaublad gebruiken" en selecteer het. Klik op "toepassen" en O.K. De wijziging gaat onmiddellijk in.

Voor Me en Win98 moet je een programma op achtergrond laten draaien transtextME of zo....zoek even op google en je vindt hem zo

Mike

nou hebben jullie mij geholpen met een programmatje wat de text onder de desktop icoontjes transparant maakt :thumb:
dat heb ik nu dus en ff uitgeprobeerd, werkt perfect, bla bla bla :rolleyes:
maar nu kom ik erachter dat mijn letters geel zijn :confused:
waar kan ik dit veranderen (onder welke naam staat het in de vormgeving) beeld-eigenschappen)?!?!?!?!

thnx :D

ps, kan je als je een icoontje hebt geselecteerd, dan wordt het blauw, kan je dit ook uit zetten?
iedreen bedooooooooonkt :D

Graag verder gaan in dezelfde vraag. Ik heb je nieuwe vraag hierbijgevoegd.

Als de letters geel zijn, dan moet je als je transME geinstaleerd heb, in taakbalk ff op TransME icon gaan staan, rechtermuisknop, eigenschappen, daar kan je de kleur dan instellen dmv van getallen en/of kleur aan te klikken. Oke, opnieuw opstarten en als alles goed is moet je nu witte letters hebben.
In xp zit dit in tabblad vormgeving, op buroblad, rechtermuis, eigenschappen, vormgeving....kleur instellen...

Mike

Ook mijn icoontjes in XP hebben geen transparante tekst. Echter alle instellingen staan goed (ook de opties mbt active desktop etc zoals op andere sites ook wordt aangehaald). heeft iemand nog een ander idee wat er mis kan zijn. Ik gebruik de standaard wall-paper van XP.

gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan