• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Transponeren van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtco

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Berichten
26
Ik wil een lijst van postzegels met kenmerken per postzegel die per postzegel onder elkaar staan omzetten naar een lijst waarbij de gegevens per postzegel naast elkaar in kolommen staan dus per postzegel alles op 1 rij.

In bijlage een beperkt voorbeeldje maar het gaat over honderden postzegels uit mijn verzameling.

In mijn voorbeeldje is er steeds per postzegel eenzelfde aantal gegevens (zie kadertjes) maar de volgende stap is om ook dit te kunnen doen met lijsten met verschillende aantal kenmerken per postzegel dus soms met 5 kenmerken en de wolgende postzegel eronder met 8 kenmerken en de volgende met vb 3 kenmerken

Het is wel zo dat het steeds start met de prijs (getal) op een rij gevolgd door het "ARTIKELNUMMER :" op de volgende rij

Weten jullie raad ?
 

Bijlagen

  • Transponeren van gegevens2.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 24
Het kan vrij simpel als je hoofdtabel inderdaad telkens dezelfde opmaak heeft. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Transponeren van gegevens2 (AC).xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 30
Zo gaat dat:

Code:
Sub M_snb()
  sn = Range("A1:A40")
  
  For j = 1 To UBound(sn)
    If Left(LCase(sn(j, 1)), 13) = "artikelnummer" Then sn(j + 1, 1) = sn(j - 1, 1)
  Next
  sp = Split(Join(Application.Transpose(sn), vbLf), "ARTIKELNUMMER")
  
  For j = 1 To UBound(sp)
     st = Split(sp(j), vbLf)
     Cells(10 + j, 4).Resize(, UBound(st)) = st
  Next
End Sub
 
  • Leuk
Waarderingen: wtco
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan