• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

transponeren zonder nul

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caran

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Bij het transponeren van blad1 naar blad2 wordt in alle lege cellen in blad2 een "0" geplaatst. Hoe kan ik dat vermijden/verwijderen ?

Je vraag is een vervolg op die van gisteren, je had dan ook beter daar kunnen verder gaan.
Jammer dat je zelf de oplossing niet hebt kunnen vinden, terwijl die toch niet zo moeilijk is.
Wat ik niet vermeldde gisteren, omdat het zo voor de hand liggend is, is dat als je A1:A10 in blad1 wil overbrengen naar A1:J1 in blad2, je ook kunt gebruiken:
Code:
in A1 van Blad2: =Blad1!A1 ; om nulwaarden te vermijden: =ALS(Blad1!A1="";"";Blad1!A1)
in B1 van Blad2: =Blad1!A2! ; om nulwaarden te vermijden: =ALS(Blad1!A2="";"";Blad1!A2)
in C1 van Blad2: =Blad1!A3! ; om nulwaarden te vermijden: =ALS(Blad1!A3="";"";Blad1!A3)
enz.
Als je hetzelfde per se via transponeren wil bereiken, kun je gebruiken voor A1:J1 in blad2:
Code:
=TRANSPONEREN(ALS(Blad1!A1:A10="";"";Blad1!A1:A10))
in te voeren via Ctrl-Shift-Enter

Laatst bewerkt:
Ik dacht op mijn vraag van gisteren verder te gaan, maar wist niet of dat een goed idee was, aangezien ik de topic reeds had afgesloten.

Ik wist ook niet dat je in een matrix "ALS" kan gebruiken. Ik gebruik excel enkel voor de meest eenvoudige zaken ... walgelijk, ik weet het. :-)

Bedankt voor je antwoord. Het is gelukt !

Groetjes,
Caran

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan