• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Transporeren met een grote dataset

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viktor9

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2017
Hoi community, I need your help;

Voor een database heb ik een lijst met contactgegevens die in één kolom gegroepeerd zijn (en de gegevens per contact zijn niet consistent qua regelaantallen).
De opdracht is om alle gegevens uit kolom A uit te strekken over kolommen B t/m K (bij voorbeeld Amiot) of B t/m F (bij voorbeeld Aoki). Uiteindelijk zal er dus een database ontstaan waar persoonsnaam / bedrijfsnaam / adres / postcode / plaats / tel / mail / fax / website gegroepeerd zijn over kolommen A t/m K.

Nu is er een eenvoudige handeling om dit per groep te doen: CTRL C + CTRL R (in kolom B). Om dit voor duizenden contactgegevens te doen, ben ik teveel tijd kwijt, daarom probeerde ik het met een macro, echter lijkt de macro niet te accepteren dat de handeling steeds op nieuwe gegevens moet plaatsvinden.
Kan iemand mij helpen de methode te vinden om onderstaande file met enkele functies compleet te normaliseren naar kolom B?

Als je je document plaatst wordt dat vast voor je opgelost.

Een relevant voorbeeld is voldoende.

Zonder gelijkend vb bestandje is het natte vinger werk maar als ik uw plaatje bekijk en uw vraag lees denk ik dat zoiets zal werken.
zie bijlage

Bijlagen

Het plaatje zal dan ISO-technisch ook niet juist zijn. Het bestandje van gast0660 werkt maar alleen als de visitekaartjes volledig zijn. En dat zijn ze niet in jouw plaatje. De eerste 5 regels lijken per kaartje constant/verplicht maar wat gebeurt er al er bv geen telefoonnummer is ingevuld maar wel een mailadres? Je zal dus of een voorbeeld moeten plaatsen met alle mogelijkheden die er zijn en laten zien wat waar moet komen of het handmatig oplossen.

Transporeren lijkt mij evenmin ISO 'technisch'

Het plaatje zal dan ISO-technisch ook niet juist zijn. Het bestandje van gast0660 werkt maar alleen als de visitekaartjes volledig zijn. En dat zijn ze niet in jouw plaatje. De eerste 5 regels lijken per kaartje constant/verplicht maar wat gebeurt er al er bv geen telefoonnummer is ingevuld maar wel een mailadres? Je zal dus of een voorbeeld moeten plaatsen met alle mogelijkheden die er zijn en laten zien wat waar moet komen of het handmatig oplossen.

Na het transporeren met behulp van gast0660, diende ik inderdaad met andere formules de juiste celinhoud bij de juiste kolom te plaatsen, dit kon volledig worden opgelost met ***ools.

*transponeren* ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan