• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Transport totalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ.Funny

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2006
Beste Lezers,

Ik zal ter verduidelijking een kopie meesturen.

Ik heb een Excel document welke ververst wordt middels een query. Echter wanneer deze geprint wordt zou het mooi zijn als er onderaan elke pagina (en het liefst ook bovenaan elke pagina een transport totaal komt!

Onderaan de tabel is geen probleem maar tussendoor lukt niet!!

Nu kan het zijn dat er soms maar 4 regels zijn, dus geen transporttotalen (past waarschijnlijk op 1 pagina!!) maar het kan ook zo maar zijn dat er 400 regels zijn en dan worden het meer pagina's dus meerdere (per kolom) transporttotalen!!!

Alvast bedankt voor het meedenken :-) Mij lukt het niet!! :-(

Dirk

Bijlagen

Beetje vreemde opzet. Je hebt 13 perioden en 12 maanden Dat sluit volgens mij niet echt aan met de manier van rapporteren. Als je berekeningen wil doen doe dat dan op de tabel zelf. Met een draaitabel kan je dan de gegevens groeperen.

Bijlagen

Beste VenA,

Dit was ook mijn eerste opzet, alleen mijn baasie wil subtotalen per kwartaal en dat krijg ik er niet in met een draaitabel. Vandaar mijn switch naar een gewone tabel!!

Zijn die subtotalen mogelijk met een draaitabel?

Dirk

Dirk,

post die eerste opzet eens....

Zet deze code eens achter bladmodule 'overz'.

Let op: het print direct het aantal bladen van blad 'overz'.
Code:
Sub hsv()
Dim j As Long
If Me.HPageBreaks.Count > 0 Then
 For j = 1 To Me.PageSetup.Pages.Count
    If j = 1 Then
      Me.PageSetup.RightHeader = ""
      Me.PageSetup.RightFooter = "transport € " & Evaluate("subtotal(109," & Range(Range("S5"), Me.Cells(Me.HPageBreaks.Item(j).Location.Row - 1, 19).Address).Address & ")")
    ElseIf j <= Me.PageSetup.Pages.Count - 1 Then
      Me.PageSetup.RightHeader = "transport € " & Evaluate("subtotal(109," & Range(Range("S5"), Me.Cells(Me.HPageBreaks.Item(j - 1).Location.Row - 1, 19).Address).Address & ")")
      Me.PageSetup.RightFooter = "transport € " & Evaluate("subtotal(109," & Range(Range("S5"), Me.Cells(Me.HPageBreaks.Item(j).Location.Row - 1, 19).Address).Address & ")")
    Else
      Me.PageSetup.RightHeader = "transport € " & Evaluate("subtotal(109," & Range(Range("S5"), Me.Cells(Me.HPageBreaks.Item(j - 1).Location.Row - 1, 19).Address).Address & ")")
      Me.PageSetup.RightFooter = ""
    End If
   Me.PrintOut j, j
 Next j
 Me.PageSetup.RightHeader = ""
 Me.PageSetup.RightFooter = ""
End If
End Sub

Hoe definieert jouw "baasie" een kwartaal als het jaar ingedeeld is in 13 perioden?

Met een extra kolom in de tabel kan je vrij eenvoudig de "kwartalen" zichtbaar maken. In het voorbeeldje zijn het er vijf.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan