• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

transporteren van cellen die bevat...

Status
Niet open voor verdere reacties.

uchhie

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik krijg een bulk mail die aan mij wordt doorgestuurd als 1 mail. De data uit deze mail kopieer ik in excel. De bedoeling is om van die data een fatsoenlijke database te maken.

De mails hebben afzonderlijk een opzet, namelijk
datum: ...
naam=...
vraag=...
oplossing=...

Verder komt het regelmatig voor dat tussen de afzonderlijke mails extra regels staan die niet te gebruiken zijn, hierdoor zijn de aantal gebruikte regels voor een afzonderlijke mail ook niet hetzelfde.

De bedoeling is dat alle teksten in een cel die begint met naam= te kopiëren naar een andere werkblad in kolom A. en de tekst beginnend met vraag= kopiëren naar kolom B etc. Hierbij is het de bedoeling dat de vraag en oplossing etc. bij de juiste naam staat.

Ik loop tegen een aantal problemen aan:
  • Doordat bij sommige mailtjes een extra regel is toegevoegd, komt hierdoor de data bij het transporteren niet in de juiste kolom te staan. Ook lukt het me niet om alle regels mee te nemen in het transporteren, ik krijg dan foutmelding 1004 door de toepassing of door object gedefinieerde fout ik heb vermoeden dat dit te maken heeft met die extra regel.
  • De datumnotatie wordt aangepast, de maand en dag worden namelijk omgewisseld
.

Helaas werken wij hier nog met XL97. Ik had al begrepen dat bepaalde functies pas in XL00 zijn geïntroduceerd, zoals Replace, Split, Join, Filter deze kan ik helaas niet gebruiken in XL97.

Weet iemand of het mogelijk is om de data te transporteren naar een bruikbare database , mijn kennis op VBA is helaas nog niet zo groot. Het zou mij ontzettend veel tijd besparen als het wel mogelijk is. Ik hoop dat ik het duidelijk uit heb kunnen leggen, ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd met eveneens tekst en uitleg. Alvast bedankt voor jullie reacties

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan