• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

transpose buiten excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

estafari

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
hoi,
ik heb een html bestand wat ik in excel wil importeren, echter bestaat het bestand uit meer dan 500 kolomen, weet iemand hoe ik het bestand (wat via ruby is gemaakt) in excel krijg?
binnen excel kan ik via paste special de data transpose plakken (kwart slag draaien) echter als ik het in html of word copyeer zit er is excel de optie niet meer bij bij het plakken.

Graag advies?

Beste estafari,
Bij mijn weten kan dit inderdad niet in Excel. Hooguit met VBA waarbij de extra kolommen op een volgend tabblad terechtkomen.
Een andere oplossing is de gegevens importeren in Excel 2007 waarbij je meer dan voldoende kolommen hebt en vervolgens de getransponeerde gegevens te kopiëren naar jouw Office. Bij een éénmalige actie is dit een oplossing, maar als het dagelijks moet wordt het een ander verhaal.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan