Traveler DC8500 Problems!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnaud1996

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2009
Ik heb een digitale fotocamera van Traveler ,nu is m'n vraag of dit wel een goede aankoop is,Traveler DC8500,5x optishe zoom,8.0MegaPixel
Het is een goed cameraatje maar na 20-40 foto's is de baterij al bijna plat:shocked:,ik wil graag mijn 8.0 megapixeltjes houden en geen lagere resolutie,is er een manier om de baterij langer te laten uithouden?Ik laad mijn baterij nooit helemaal op,alleen maar 3/4.:confused:
Ik heb hem gekocht in de Aldi.
Wegens te weinig geld,ben nog studetnXD

Ik heb een digitale fotocamera van Traveler ,nu is m'n vraag of dit wel een goede aankoop is,Traveler DC8500,5x optishe zoom,8.0MegaPixel
Het is een goed cameraatje maar na 20-40 foto's is de baterij al bijna plat:shocked:,ik wil graag mijn 8.0 megapixeltjes houden en geen lagere resolutie,is er een manier om de baterij langer te laten uithouden?Ik laad mijn baterij nooit helemaal op,alleen maar 3/4.:confused:
Ik heb hem gekocht in de Aldi.
Wegens te weinig geld,ben nog studetnXD

Het is aan te bevelen om nieuwe accu's de eerste paar keer leeg te maken/fotograferen, en ze dan weer volledig op te laden, dat zal hier niet meer gaan, dus dan zou ik hem sowieso vanaf nu wel helemaal vol laden. Wat zegt de handleiding over het aantal foto's op 1 lading? Als je daar echt niet bij in de buurt komt, kan het natuurlijk ook een kwestie van een productiefout zijn, en dus voor de garantie.

Maar vanwaar dat krampachtige vasthouden aan die 8 megapixels? Je weet toch hopelijk wel dat voor het maken van een goede foto vooral de optiek, en de ISO performance van de sensor bepalend is, niet sec het aantal megapixels van de sensor.

Mocht je nog je geld terug kunnen krijgen, dan zou ik voor een panasonic DMC-LS85 gaan, AA batterijen die je naar hartenlust kan vervangen, optische beeldstabiliatie ipv de digitale van die Traveler, en een heel behoorlijke lens voor die prijs.. :thumb:

Het is aan te bevelen om nieuwe accu's de eerste paar keer leeg te maken/fotograferen, en ze dan weer volledig op te laden, dat zal hier niet meer gaan, dus dan zou ik hem sowieso vanaf nu wel helemaal vol laden. Wat zegt de handleiding over het aantal foto's op 1 lading? Als je daar echt niet bij in de buurt komt, kan het natuurlijk ook een kwestie van een productiefout zijn, en dus voor de garantie.

Maar vanwaar dat krampachtige vasthouden aan die 8 megapixels? Je weet toch hopelijk wel dat voor het maken van een goede foto vooral de optiek, en de ISO performance van de sensor bepalend is, niet sec het aantal megapixels van de sensor.

Mocht je nog je geld terug kunnen krijgen, dan zou ik voor een panasonic DMC-LS85 gaan, AA batterijen die je naar hartenlust kan vervangen, optische beeldstabiliatie ipv de digitale van die Traveler, en een heel behoorlijke lens voor die prijs.. :thumb:

Bedankt voor de typ,de ISO is 800...en,die Panasonic is te duur.In belgië heb je vanaf 69,00€ al een Smasiun

Bedankt voor de typ,de ISO is 800...en,die Panasonic is te duur.In belgië heb je vanaf 69,00€ al een Smasiun

ISO 800 halen zegt niet zoveel, wat de sensor dan nog kan icm de lens wel, en als je weet dat dSLR camera's van 500+ euro soms al moeite hebben om daar nog goede resultaten te halen, vooral bij weinig licht, dan denk ik dat bij 400 de koek al aardig op zal zijn, mogelijk al bij 200. Je kan het gemakkelijk zien, hoe beter de ISO performance, hoe minder "korrelig" een foto zal zijn bij weinig licht. Belangrijk is de grootte van de sensor bij een X aantal megapixels, hoe kleiner de sensor hoe meer ruis bij hogere ISO waarden.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld canon hebben hun duurste camera's een zgn DIGIC IV processor, goedkopere camera's hebben een oudere III of II variant hiervan, en dus ook een minder goede ISO performance. Dit is trouwens geen exacte wetenschap, het zit hem in de combinatie van processor/algoritmes, lens en sensor.

Maar goed, wat betreft die accu's, als het echt zo laag blijft, en dit is een fractie van wat ze noemen in de handleiding, dan zou ik hem laten nakijken onder de garantie, want dit zijn wel erg weinig. Overigens kost het bekijken van foto's op het beeldschermpje ook veel stroom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan