Opgelost treeview in Userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter snb
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee wat ah hier laat zien (True? Waar slaat dat op?) maar een formulier heeft, zoals we al een paar keer hebben gezegd, verschillende gebeurtenissen die op verschillende momenten worden uitgevoerd. Daarbij bevat de gebeurtenis <Bij laden> acties die niet bedoeld zijn voor het openen van een formulier (dus geloof Peter in deze niet helemaal) maar die gebeurtenis gebruik je voor het instellen van het formulier zélf.

Wil je data inladen bij het openen van het formulier, dan gebruik je daarvoor de gebeurtenis <Bij openen> (OnOpen). En wil je dat er iets gebeurt bij het bladeren tussen records, dan doe je dat bij de gebeurtenis <Bij aanwijzen> (OnCurrent). En zo zijn er dus veel meer te verzinnen.

In mijn voorbeeldje zie je ook dat er verschillende gebeurtenissen gedefinieerd zijn die gebruikt worden om de Treeview te vullen.

Wat ik laat zien is dat snb zijn MsgBox inderdaad niet te zien krijgt, hij heeft bij de "Bij laden" gebeurtenis True ingevuld i.p.v. te kiezen voor [Gebeurtenisprocedure], en dan kun je nog zo'n mooie Form_Load event programmeren, die zal niet uitgevoerd worden.

@AHulpje

Je hebt deels gelijk:
- bij de form-eigenschap heb ík niets ingevuld, maar mijn lieftallige Access assistent heeft daar voor mij 'True' gezet.
- ik weet nu waar ik het moet zoeken; bij 'onload' heb ik nu wél iets ingevuld: [Eventprocedure]

Dus nu is mijn vraag pas voldoende beantwoord.
Alle deelnemers mijn hartelijke dank voor het getoonde meedenken.

Dit dan de code om de boom (TV_01) te vullen met gegevens van zone (11), regio (6), provincie(2) en plaats(3) in noord-oost Italië.

CSS:
Private Sub Form_Load()
  On Error Resume Next

With CurrentDb.OpenRecordset("COMUNI_ISTAT")
     Do Until .EOF
       TV_01.Nodes.Add , , .Fields(11).Value, .Fields(11).Value
       TV_01.Nodes.Add .Fields(11).Value, 4, .Fields(6).Value, .Fields(6).Value
       TV_01.Nodes.Add .Fields(6).Value, 4, .Fields(2).Value, .Fields(2).Value
       TV_01.Nodes.Add .Fields(2).Value, 4, .Fields(3).Value, .Fields(3).Value
       .MoveNext
     Loop
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug