Trefwoordenregister maken maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uneeq

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 dec 2006
Berichten
2
Hoi allemaal,

Ik ben nu al 2 dagen op zoek naar mogelijkheden om een trefwoordenregister te maken maar het lukt niet! :(

Ik heb een document, tekst en plaatjes, met daarin een heleboel namen. Aan het eind van dat document (wat zal blijven groeien aangezien het een genealogisch verhaal is), wil ik graag een lijst van namen met achter die namen de paginanummers waar die namen voorkomen.

Ondertussen ben ik al bezig geweest met bladwijzers, kruisverwijzingen en index & inhoudsopgaves maar ik kom er niet uit.

Als je de help-files van Word leest, en verschillende sites & fora, dan zou de combinatie van bladwijzers en kruisverwijzingen eigenlijk een 'geavanceerde' zoekoptie (bijvoorbeeld Crtl+F) zijn. Dat is dus NIET wat ik nodig heb/wil!

Wie kan mij op weg/verder helpen?
 
Hallo,

Wat experimenteren in Word 2000 en Word 2002 leert me dat dit de basisprincipes zijn :

Doe voor elke unieke naam die in de index (het trefwoordenregister) moet voorkomen het volgende :
1. Selecteer de naam (ergens in de tekst)
2. Druk op ALT+SHIFT+X
3. Klik op Alles markeren
4. Klik op Sluiten

Als alle namen in de tekst op bovenstaande wijze van een indexmarkering zijn voorzien kan de index gemaakt worden.
Zorg er eerst voor dat de markeringen niet zichtbaar zijn in het document (klikken op het speciale teken Weergeven/verbergen op de Standaardwerkbalk als ze wel zichtbaar zijn).
Doe een paginanummering als dat nog niet gedaan is.
Zet de cursor op de plaats waar de index moet komen te staan (einde document).
Kies in menu Invoegen > Verwijzing > Index en inhoudsopgave > tabblad Index
(in Word 2000 : menu Invoegen > Index en inhoudsopgave > tabblad Index).
Kies op dit tabblad de gewenste opmaak en het aantal kolommen.
Klik op OK.

Er is uiteraard nog veel meer mogelijk, alles te vinden in de Help van Word.

Succes.
 
Ome Jan,

Het is gelukt, bedankt! Perfecte beschrijving!

:thumb:

Uneeq
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan