Trema Werkt Niet Meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DuncanS90

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2012
Hallo mensen!

Sinds kort heb ik een probleem met mijn toetsenbord. Sinds kort wil hij niet meer de trema op de ''e'' zetten. Als ik dit wil doen (Shift + " + e) dan doet ie dit: ""e. Hij doet er erg raar over en heb al wat research gedaan en meerdere mensen zitten met dit probleem. Zelf vind ik het erg vervelend want ik kan zo niet normaal leren voor mijn Duits via Wrts, en ik heb het gewoon nodig in het dagelijkse leven, vooral school. Het irriteert mij nogal. Ik heb Windows 7, en ik vermoed dat mijn besturingsysteem er toe doet, dus die vermeld ik ook maar. Op het plaatje hieronder kun je zien wat mijn instellingen zijn.

Jan.png

Volgens mij zijn deze instellingen goed, en zouden deze het moeten doen. Kan iemand mij helpen, want ik word er gek van!

Met vriendelijke groeten,

DuncanS90

Dan heb je hier kennelijk ook niets aan. Klik

Toetsenbord vriend proberen??

Ik gebruik zelf de ALT codes, dat werkt altijd:
Linker ALT ingedrukt houden en dan 137 toetsen op het numerieke toetsenbordje.
Als je ALT nu los laat staat er: ë
130 - é
138 - è
139 - ï

Zo kun je alle characters van 0 t/m 255 maken.
http://www.asciitable.com/

Het is niet de oplossing voor je probleem maar wel een manier om altijd die characters te kunnen maken.

Laatst bewerkt:
Erg bedankt, maar om die codes te gaan onthouden is niet erg praktisch voor mij, zeker niet als ik ook woordjes moeten leren haha, dan struint alles door mijn hoofd, dus dat zal het wel niet worden. Wel bedankt voor je reactie, misschien dat ik het nog overweeg!

Met vriendelijke groeten,

DuncanS90

De 4 die ik noemde zijn de meest gebruikte, voor je het weet ken je ze uit het hoofd.
Voor de rest is er het lijstje waar ik naar linkte.
Maar misschien dat iemand nog een echte oplossing voor je weet.

Nogmaals bedankt voor het snelle reageren. Maar ik denk dat het gewoon echt niet praktisch is. Misschien in de toekomst als niemand er iets voor weet, maar voor nu hoop ik op een oplossing en dat die zo snel mogelijk komt. Dank voor de hulp!

DuncanS90

Vreemd toch dat hij het niet doet. Test eens met een ander toetsenbord uit zoals ik eerder aangaf. Kan ook kapot zijn toch. Heeft het dan wel altijd gewerkt. En wat Ed zegt dat is zo geleerd, zeker een leerling zoals jij. :D

Op het moment heb ik geen ander toetsenbord liggen waarmee hij het zou moeten doen (of niet haha). Maar ik heb al op andere sites gelezen dat het niet aan het toetsenbord lag. Verder heb ik ook al verschillende toetsenbord instellingen geprobeerd, het gaat me gewoon om die ''dode toets''. Dat is het gene wat niet meer werkt, en wat ik graag weer aan de praat wil hebben haha ;-). Je begrijpt wel dat het bij Duits erg irritant is dat die het niet doet, dus ik hoop dat iemand met de oplossing komt. Ik ga er niet van uit dat het kapot is, want hiervoor heeft hij het altijd prima gedaan en hij heeft het ook een dag gedaan tussen door, waardoor ik blij was en er verder geen aandacht meer aan had besteed, maar de volgende dag deed ie het niet meer. Geloof dat dat nu een paar weken geleden is (2-3 weken). Maar nogmaals bedankt voor iedereens steun!

DuncanS90

Ik doe op het moment een computerscan, kijken of dat helpt. Misschien dat iemand anders kan helpen, haha. Nogmaals bedankt

DuncanS90

Nog steeds werkt de trema niet en krijg ik dit '', is er niemand met een oplossing om dit op te lossen?

Volgens het plaatje in je eerste post staan je toetsenbord instellingen goed.
Maar wijzig ze eens en herstart je computer.
Zet ze dan weer terug op zoals in je plaatje en herstart nogmaals je computer.
Probeer het dan nog eens.

Is het mogelijk een herstelpunt te gebruiken naar een datum van voor het probleem?
Overigens is dit vaak een bevuiling, je zou dit probleem bij Nucia met een log kunnen voorleggen.

Ik heb hetzelfde probleem ook nadat ik W7 opnieuw geinstalleerd heb.
Is er nu echt geen oplossing, vooral omdat het toetsenbord wel goed gefunctioneerd heeft
Op mijn PC zijn meerdere gebruikersaccount geinstalled, en bij de andere gebruikers gaat het goed???!!!!

Wie heeft er een GOEDE sugestie?????????:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan